کاردستی بافت پفکی 

t کاردستی بافت پفکی 

لوازم مورد نیاز 

قلاب بافندگی
کامواهای رنگی
سوزن و نخ

شیوه کار 

به تصویر زیر دقت کنید. تصویر نقشه اصلی بافت را برای شما تشریح کرده است. ابتدا از بافت زنجیره استفاده می کنیم.

بافت پفکی

قلاب را در یک دست بگیرید. با کاموا یک حلقه درست کنید و نوک قلاب را داخل حلقه کنید. کاموا را همان طور که قلاب داخل حلقه است دور قلاب انداخته و به وسیله نوک قلاب کاموا را از داخل حلقه بیرون بکشید. به این ترتیب یک زنجیره بافتید. این کار را پنج مرتبه تکرار کنید تا پنج زنجیره بافته شود. زنجیره آخر را با زنجیره اول در قلاب کرده و کاموا را از بین دو حلقه رد کنید. به این ترتیب یک دایره کوچک زنجیره ای بافتید.

 

بافت پفکی

برای شروع بافت ردیف بعد 8 عدد زنجیره ببافید. سپس سه مرتبه کاموا را دور قلاب بپیچید. قلاب را از وسط حلقه زنجیره ای رد کنید و کاموا را یک مرتبه از پیچش اول دور قلاب رد کنید مجددا کاموا را دور قلاب انداخته و از حلقه بعد که روی قلاب است عبور دهید. باز کاموا را دور قلاب انداخته و از حلقه سوم رد کنید به همین ترتیب تا آخرین حلقه که کاموا را روی قلاب انداخته و با زنجیره ابتدایی هر دو را یکی کنید. به این ترتیب یک پایه سه تایی بافته اید.

بافت پفکی

بافت پفکی

بافت پفکی

 

برای بافت پایه دوبل یا دوتایی با توجه به تصاویر، به همان ترتیب بافت سه تایی عمل کنید با این تفاوت که روی قلاب به جای یه دور کاموا پیچیدن دو دور کاموا بپیچید و تمام کارها را مثل بافت سه تایی ادامه دهید دانه آخر را روی قلاب نگه دارید 3 عدد پایه که بافتید هر سه تا را یکی کنید و مجددا دو نخ روی قلاب انداخته و بافت بعد را در پایه بعدی ادامه دهید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کتابخانه کوچک

 

بافت پفکی

بافت پفکی

بافت پفکی

در انتهای کار تمام دانه ها را با هم یکی کنید و یک موتیف پفکی زیبا به دست بیاورید.

 

بافت پفکی

با متصل کردن این موتیف ها به هم به وسیله نخ و سوزن می توانید یک پتوی زیبا یا یک کوسن یا هر چیز دیگری را درست کنید و از خلاقیت خود لذت ببرید.

 

بافت پفکی

بافت پفکی

بافت پفکی

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

t کاردستی بافت پفکی 
1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *