کاردستی جا اتو

t کاردستی جا اتو

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

وسایل مورد نیاز

پارچه 
قیچی 
سوزن و نخ 
نوار اریب
دگمه کاغذ الگو و کاربُن 

شیوه ساخت

الگو زیر را روی کاغذ مخصوص بکشید. می توانید بنا به میل خود اندازه ها را کم یا زیاد کنید. پس از کشیدن کادر مربع مستطیل اصلی تمامی خط چین ها را به همان ترتیب که در تصویر ذکر شده است رسم کنید و مراحل خط چین ها و خطوط اصلی را به ترتیب تصاویر 3 تا 7 ادامه دهید تا الگو شماره 8 تشکیل شود. پارچه ای که برای این کار استفاده می کنید حتما باید نخی کامل باشد که در اثر گرما اتو نسوزد.   
 

جااتو.سایت نوجوان ها (4)

جااتو.سایت نوجوان ها (6)

جااتو.سایت نوجوان ها (3)

جااتو.سایت نوجوان ها (2)

دور خط های اصلی هشت ضلعی به دست آمده را برش بزنید و آن را با کاربن روی 2 لایه پارچه منتقل کنید. توجه داشته باشید یکی از پارچه ها طرح دار و یکی ساده باشد. این بدین منظور است که بتوانید خطوط را با کاربن رو پارچه ساده منتقل کنید. دور الگو را یک سانت جای دوخت اضافه کنید و پارچه ها را برش بزنید. سپس الگو هشت ضلعی را روی اسفنج نیم سانت بدون جای دوخت قرار دهید و دور آن را برش بزنید. پس از آن اسفنج را بین دو لایه پارچه قرار دهید. دور الگو را کاملا با کاربن مشخص کنید و تمامی خط های داخلی را روی پارچه ساده کپی کنید.  
 

جااتو.سایت نوجوان ها (1)

ابتدا هر سه لایه پارچه و اسفنج میانی را با کوک یا سوزن ته گرد به هم متصل کنید و پس از آن تمامی خط های کپی طرح اصلی را روی هر سه لایه چرخ دوزی کنید. دور لبه های جا اتو را نوار اریب بدوزید تا کار در پایان مرتب تر باشد و دو دسته نیز به هر دو طرف آن متصل کنید. در پایان پارچه را  روی خطوط تا بزنید و یک دگمه و بندینک برای بستن در اصلی جای اتو روی آن بدوزید. هر وقت به اتو کردن نیاز داشتید آن را گسترده کنید و بدون نیاز به میز اتو به راحتی لباس های خود را اتو بکشید و از خلاقیت و ابتکار خود لذت ببرید. 

جااتو.سایت نوجوان ها (5)

 

t کاردستی جا اتو
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی با کاغذ؛ چتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *