بررسی ویژگی های اندروید ۵ – Lollipop

t بررسی ویژگی های اندروید ۵ – Lollipop

ویژگی های اندروید5 (1)

چندی پیش غول تکنولوژی، اندروید ۵٫۰ که با نام اندروید آبنبات چوبی  معروف است را معرفی کرد. در این مقاله سعی داریم تغییرات اعمال شده در سیستم عامل اندروید ۵ را به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

طراحی متریال

ویژگی های اندروید5 (2)

متریال نام فلسفه جدید طراحی رابط کاربری گوگل است، فلسفه ای که با هواری (تخت و صاف بودن) و سادگی ساخته شده است. اما بر خلاف رابط های کاربری دیگر که بیش تر به تخت بودن گرایش دارند، گوگل با افزودن عمق ملایمی به رابط کاربری احساس متفاوت و خوشایندتری به آن افزوده است. برای مثال در هنگام جا به جا شدن میان برنامه ها، در تعامل با اطلاعیه ها، در هنگام پیمایش در لیست مخاطبین و … این عمق به خوبی قابل درک است. این جلوه عمق از طریق استفاده هوشمندانه از سایه ها در زیر اشیاء و لایه بندی عناصر در زمانی که آن ها روی یکدیگر قرار دارند، به وجود آمده است.

Tap and Goویژگی های اندروید5 (9)

ویژگی های اندروید5 (3)

انتقال تنظیمات و اپلیکیشن ها در بین دو تلفن هوشمند قدیمی و جدید، در اندروید هیچ گاه تا به این اندازه آسان و راحت نبوده. با قابلیت Tap and Go در چند مرحله آسان می توانید این مشکل را رفع کنید. اگر شما دو تلفن هوشمند که اندروید ۵ آبنبات چوبی بر روی آن ها نصب است در اختیار دارید، می توانید دو دستگاه را با استفاده از NFC با یکدیگر مرتبط سازید. تلفن هوشمند قدیمی بعد از آن با استفاده از بلوتوث تمامی موارد و جزئیاتی را که باید در دستگاه جدیدتان نصب شود ارسال خواهد کرد.

مخفی کردن نوتیفیکیشن ها

ویژگی های اندروید5 (4)

قابلیت جدیدی که در سیستم عامل اندروید ۵ اضافه شده است، امکان مخفی کردن یا بی صدا کردن نوتیفیکیشن های گوشی است. شما می توانید علاوه بر مخفی کردن کلا نوتیفیکیشن های حساس و خصوصیتان را غیر فعال هم بکنید، مطمئنا این عملکرد باعث راحتی کاربر خواهد شد. در این حالت زمانی که گوشی شما در حالت قفل صفحه نمایش قرار دارد هیچ یک از نوتیفیکیشن های شما به نمایش درنمی آید.

صفحه نمایش Ambient

ویژگی های اندروید5 (5)

ویژگی دیگری که اندروید ۵ آبنبات چوبی از تلفن هوشمند موتو ایکس شرکت موتورلا الهام گرفته، امکان مشاهده اطلاعات مفید و مختصر بر روی صفحه نمایش بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشن های مربوطه است. این قابلیت در نکسوس ۶ کمی پیشرفته تر است. در واقع شما می توانید دو نسخه مشکی و سفید از آن چه که می خواهید در صفحه قفل نمایش یابد را مشاهده نمایید.

قابلیت تعریف کاربر میهمان

ویژگی های اندروید5 (6)

یکی از فوق العاده ترین قابلیت های جدید در اندروید ۵ قابلیت ساختن کاربر میهمان برای دستگاه اندرویدی است، به طور مثال وقتی می خواهید گوشی یا تبلت اندرویدی تان را به یک نفر بدهید تا استفاده نماید می توانید از این روش استفاده نمایید. در این حالت اپلیکیشن های شخصی، تصاویر، مخاطبان و … شما به کاربر میهمان نشان داده نمی شود و شما کاربر میهمان را محدود می نمایید در سیستم تان.

باز کردن قفل با تشخیص صورت

ویژگی های اندروید5 (7)

باز کردن قفل با صورت در اندروید هیچ گاه به این خوبی عمل نکرده است. این ویژگی مانند یک قابلیت جادویی است که توان تشخیص صورت شما را دارد ولی سرعت آن کمی کند بوده و برای تشخیص صحیح نیازمند نور کافیست. در اندروید ۵ آبنبات چوبی، گوگل این ویژگی را بهینه سازی کرده. به محض روشن کردن صفحه نمایش در پس زمینه فعال می شود.

عدم قطع بازی در هنگام تماس

ویژگی های اندروید5 (8)

در نسخه جدید سیستم عامل در هنگام بازی دیگر نیاز نیست برای پاسخ دادن به تماس شما از بازی بیرون آیید، همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید نوتیفیکیشنی در بالای صفحه نمایش به شما ظاهر می شود که این خود یکی از جالب ترین اقدامات گوگل برای کاربر پسند بودن سیستم عامل است.

حالت تقدم (Priority Mode)

ویژگی های اندروید5 (9)

بهترین بهنیه سازی ای که گوگل در اندروید ۵ آبنبات چوبی در بخش اعلانات انجام داده ویژگی جدیدی است که گوگل آن را حالت تقدم (Priority Mode) نامیده. این حالت کمی شبیه حالت معروف مزاحم نشوید (Do Not Disturb) در آیفون است، ولی در این جا قرار است کمی هوشمندتر عمل کند. شما می توانید تعیین کنید که حتی در حالت Priority Mode چه اپلیکیشن هایی امکان فعالیت داشته باشند. چیزی که این قابلیت را بهتر هم می کند امکان تعیین بازه زمانی برای تبدیل شدن اعلانات به حالت معمولی است. هم چنین یک حالت بی صدای کلی نیز وجود دارد که همه صدا ها را خاموش خواهد کرد. حتی آلارم ها را می توانید از این طریق مدیریت کنید.

tech24.ir

t بررسی ویژگی های اندروید ۵ – Lollipop
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
عامل آسم بالاخره پیداشد؛کپک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *