رازهایی درباره بلندترین ساختمان جهان که احتمالا از آن بی خبر هستید!

t رازهایی درباره بلندترین ساختمان جهان که احتمالا از آن بی خبر هستید!

برج خلیفه (5)

برج خلیفه، برترین جاذبه گردشگری دبی می باشد که از فاصله چند مایلی قابل رویت است. این برج که بلندترین عمارت جهان به شمار می رود، با ۱۶۰ طبقه روی زمین قرار گرفته است و جالب است بدانید ۹۵۰ پا بلند تر از مرکز تجارت جهانی در منهتن می باشد. مهم نیست که در کدام قسمت شهر قرار داشته باشید، به هر حال نمی توانید هنگام شب از تماشای نمای شیشه ای این برج درخشان که بر فراز شهر چشمک زنان استوار گشته است فرار کنید.

تاریخچه برج خلیفه

برج خلیفه (6)هرچند فعالیت های اجرایی مربوط به این پروژه از سال ۲۰۰۴ شروع شده بود، اما این آسمان خراش سوزنی شکل، سرانجام در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد. ساخت خلیفا در مجموع ۱.۵میلیارد دلار هزینه در پی داشت، به همین دلیل باید با یک مراسم افتتاحیه مجلل به جهانیان معرفی می شد. در ۴ ژانویه ۲۰۱۰ شیخ محمد بن رشید آل مکتوم، در این برج باشکوه حضور به هم رساند و در طی بیانیه ای بر نقش مهم این برج در توسعه گردشگری به عنوان یک مقصد  دیدنی  پر رفت و آمد به شدت تاکید کرد. به همین مناسبت یک مراسم آتش بازی ده دقیقه ایی در برج خلیفه برگزار شد.

حقایقی درباره برج خلیفه

برج خلیفه (1)وجه تمایز این سازه با سایر برج هایی که تا آن زمان دنیا به خود دیده بود، همکاری صمیمانه ی ۱۲۰۰۰ کارگر ساختمانی روزمزد بود که مجموعا ۲۲ میلیون ساعت  برای ساخت و ساز این برج عظیم وقت صرف کردند. پی آن به عمق ۱۴۱ متر در زیرزمین فرو رفته است و مجموعا ۱۸ واحد خودکار در شیارهای اطراف ساختمان فعالیت می کنند تا همواره شیشه های برج را تمیز کنند و برق بیندازند. تمیز کردن همه ی ۲۴۰۰۰ پنجره برج، ۴ ماه زمان می برد.

برج خلیفه (2)اما شیشه پاک کن ها تنها آدم هایی نیستند که جراتشان را بر فراز بلندترین برج سیاره نشان می دهند. در سال ۲۰۱۰ به منظور ساخت فیلم ماًموریت غیرممکن، تام کروز به همراه گروه فیلم برداری، برای ضبط کردن صحنه ای به یاد ماندنی از آویزان شدن کروز از بالای برج خلیفه به سبک تارزان، به دبی رفتند. شهرت فیلم های کروز به سبب این است که تام درحقیقت خودش تمام نقش های خطرناک را بازی می کند. در این صحنه به خصوص بازیگر باید از پنجره به بیرون می پرید و در حالی که ۱ مایل و نیم بالاتر از شهر دبی در هوا معلق بود در کنار پنجره دست و پا می زد. البته تام به وسیله طناب های مخصوصی که به او وصل شده بود محافظت می شد.

برج خلیفه (3)به دلیل ارتفاع زیاد برج خلیفه و چیدمان مصالح به کار رفته در آن (از قبیل آلومینیوم و فولاد ضد زنگ) این برج اغلب مستعد برخورد صاعقه می باشد. در طی این سال ها عکاسان و فیلم برداران زیادی از لحظه برخورد صاعقه با برج تصاویر دلنشینی ثبت کرده اند که صد برابر، چشم نوازتر از نمایش آب نماها یا تابلوهای تبلیغاتی چشمک زن می باشند.

برج خلیفه (4)محوطه اطراف برج برای مسافرانی که از ایالات متحده آمریکا آمده اند به مکان قابل توجهی تبدیل شده است، چرا که برای آن ها حال و هوای خانه را تداعی می کند. طراحی محوطه اطراف برج  با الهام از (های منوکالیس) گلی موسوم به عنکبوت لیلی، انجام گرفته است. این گل در نواحی جنوبی مانند جورجیا، آلاباما ، آرکانزاس و هم چنین بخش هایی از مکزیک و آمریکای جنوبی می روید. شکوفه های ظریف و ستاره ایی شکل  این گل که در آب و هوای مرطوب و باتلاقی می رویند، در رودخانه های موجود در دره های جنوب میسوری و ایندیانا به وفور یافت می شوند و در این مکان نیز وجود دارند، این طراحی های زیبا دنیایی به دور از زرق و برق خیره کننده دبی برای گردشگران به ارمغان آورده اند.

irnbooking.com

t رازهایی درباره بلندترین ساختمان جهان که احتمالا از آن بی خبر هستید!
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آیا گل هایی که چهره دارند را دیده اید؟ | عجایب خلقت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *