نکاتی برای پیاده روی در طبیعت

طبیعت گردی
t نکاتی برای پیاده روی در طبیعت

نکاتی برای پیاده روی در طبیعت

بیرون رفتن و گذراندن وقت در فضای باز به ویژه برای نوجوانان بسیار مهم است، . همه ما می دانیم که بیرون رفتن و ورزش کردن برای سلامت روان ما واجب است. اکنون بیش از هر زمان دیگری، کودکان و نوجوانان به طور خاص از طبیعت جدا شده اند و زمان زیادی را در داخل خانه سپری می کنند.  یک پیاده روی ساده می تواند نگرانی های نوجوانان  را کاهش دهد .ورزش کردن و به ویژه پیاده روی یکی از راههای سلامتی است.  اگر از راه رفتن در پارک و یا ورزش کردن روی تردمیل خسته شده اید بهتر است پیاده روی در طبیعت را امتحان کنید. اما ب قبل از ان به نکاتی برای پیاده روی در طبیعت توجه کنید.

پیاده روی در طبیعت

حد خود را بشناسید 

اگر به تازگی پیاده روی را شروع کرده اید باید بدانید تا چه میزان توانایی و تحمل دارید مثلا اگر با کسی که سال ها عادت به رفتن به کوه و راه رفتن را دارد همراه شده اید توقع نداشته باشید که بتوانید هم پای او این کار را انجام دهید سعی کنید در روزهای اول اصلا خودتان را خسته نکنید بلکه آرام آرام به کار عادت کنید.

طبیعت گردی

به تنهایی برای پیاده روی نروید 

همراه شدن با دوستان انگیزه زیادی برای ادامه کار به شما می دهد علاوه بر این همراهی با یک فرد باتجربه می تواند در درست رفتارکردن و راه رفتن صحیح کمک بزرگی برای شما باشد علاوه بر این همراهی با دیگران و یا گروه های دوستان می تواند ایمنی شما را نیز حفظ کند زیرا در طبیعت ممکن است با خطرات مختلفی روبرو شوید که دوستانتان می توانید برای رفع آن ها کمک کنند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دوربین دوچشمی (شکاری) را چگونه تنظیم کنیم؟

پیاده روی نوجوانان در طبیعت

لوازم ضروری را فراموش نکنید 

باید بدانید که مسیر شما چقدر طول می کشد برای یک نیم روز به پیاده روی می روید و یا قرار است شب چادر بزنید. بنابراین به همان مقدار وسایل ضروری برای خود بردارید وسایلی مانند غذا ، آب ، قطب نما ، نقشه و …. اما هرگز وسایل زیادی و غیر ضروری را با خود حمل نکنید که باعث دردسر خواهد شد.

پیاده روی

پیش بینی آب و هوا 

قبل از حرکت پیش بینی آب و هوا را از طریق اینترنت کنترل کنید و مواظب باشید که اگر آب و هوای نامساعدی در پیش دارید یا برنامه را تغییر دهید و یا وسایل لازم را با خودتان بردارید.

گردش دوستانه

قبل از حرکت، دیگران را ازمسیر خود آگاه کنید 

هرگز بدون اطلاع خانواده و یا بزرگ ترها اقدام به گشت و گذار در طبیعت نکنید. حتما دیگران را در جریان مسیر و زمان حرکت و برگشت خود قرار دهید تا اگر اتفاقی افتاد بتوانند به کمک شما بیایند.

t نکاتی برای پیاده روی در طبیعت
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *