چگونه از کامپیوتر خود از طریق دیوار آتش محافظت کنیم؟

t چگونه از کامپیوتر خود از طریق دیوار آتش محافظت کنیم؟

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

دیواره آتش یک نرم افزار سیستمی هست که کامپیوتر شما را از هکرها، ویروس هایی که از طریق اینترنت وارد کامپیوتر می شود و… محافظت می کند و نمی گذارد این نوع حملات به کامپیوتر آسیب وارد کند. دیواره آتش یا fire wall از نرم افزارهای مهم سیستم به شمار می رود. معمولا خود ویندوز دیواره آتش فعال دارد اما شاید به کار شما نیاید و بسیار ساده باشد. برای این که بتوانید یک فایر وال خوب پیدا کنید قدم به قدم به دستورات زیر توجه کنید.
در اول شما باید مشخص کنید که دقیقا چه نوع فایر وال را می خواهید، نرم افزار ساده و کاربردی معمولی یا نرم افزار پیشرفته و با کاربرد های حرفه ای برای همه کار! 

دیواره آتش.سایت نوجوان ها (1)

برای مثال می توان از فایر وال  Zone Alarm Firewall استفاده کنید. این فایر وال یک نرم افزار رایگان و بسیار کاربردی برای کاربران خانگی است. تنظیمات زیادی دارد اما ممکن است با سخت افزار های قدیمی سازگاری نداشته باشد. 

دیواره آتش.سایت نوجوان ها (2)

اگر شما نمی خواهید از نرم افزار های رایگان استفاده کنید و می خواهید قانونی یک نرم افزار را بخرید، می توانید با پرداخت مقداری پول یک فایر وال بخرید که شاید از نسخه رایگان بیش تر مورد استفاده قرار بگیرد. 

دیواره آتش.سایت نوجوان ها (3)

بعد از این که فایر وال خود را انتخاب کردید، آن را دانلود کنید و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. صبر بکنید تا فرآیند نصب تمام شود. 

دیواره آتش.سایت نوجوان ها (4)

بگذارید تا نرم افزار کامپیوتر شما را به صورت کامل اسکن کند تا اگر خطری سیستم شما را تحدید می کند آن را شناسایی کند و از بین ببرد . معمولا به صورت هشدار به شما نشان میدهد که سیستم شما در برابر چه خطری است. 

دیواره آتش.سایت نوجوان ها (5)

حالا سیستم شما در برابر هر گونه خطر یا حملات هکری در امان خواهد ماند . فقط به این نکته توجه کنید که هرچند وقت یک بار سیستم خود را اپدیت کنید و اسکن کنید تا از خطرات احتمالی در امان بمانید. 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
با آینه هوشمند دیگر نیازی به پرو لباس ندارید (ویدئو)

دیواره آتش.سایت نوجوان ها (6)

 

t چگونه از کامپیوتر خود از طریق دیوار آتش محافظت کنیم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *