آموزش عکاسی؛ رنگ در عکاسی (۲) | رنگ های اصلی

رنگ در عکاسی
t آموزش عکاسی؛ رنگ در عکاسی (۲) | رنگ های اصلی

هر رنگی می تواند معنا و مفاهیم مخصوص خودش را داشته باشد و معانی در اغلب نقاط جهان مشترک است. شاید بتوان گفت رنگ ها نیز مانند انسان ها شخصیت های متفاوتی دارند. در این بخش می خواهیم به برداشت های رایج هر یک از این رنگ ها و رنگ های اصلی بپردازیم.

رنگ قرمز

رنگ های اصلی

رنگ قرمز رنگ پرتحرک و پر هیجانی است، نشان دهنده جوانی، سرزندگی، عشق و سرکشی است و حاکی از انرژی درونی، گرما و حرارت است. از طرفی می تواند نشان دهنده پایداری، مقاومت و شهادت باشد.

رنگ آبی 

رنگ های اصلی

آبی در مقابل قرمز قرار می گیرد. آرام، منطقی، عمیق و سرد است. می تواند از طرفی با معنویت گره بخورد و خاصیت آرام بخشی را ایفا کند.

رنگ زرد 

رنگ های اصلی

رنگ زرد در حالت خلوص می تواند تصویری از نور، روشنایی، فهم، خرد و دانایی باشد، ولی وقتی با سفید مخلوط می شود، سرد می شود و تردید را منتقل می کند.

رنگ سبز 

رنگ های اصلی

سبز رنگ بهار و طبیعت است و نوزایی، امید و تولیدی دوباره را منتقل می کند. در دین اسلام رنگ سبز رنگی مقدس شمرده می شود.

رنگ نارنجی

رنگ های اصلی

نارنجی رنگ بلوغ و شادابی و سرخوشی است. انرژی آن بسیار زیاد است و وقتی با سفید مخلوط می شود، از انرژی آن کاسته می شود و وقتی با سیاه مخلوط می شود، رو به خاموشی می رود.

رنگ بنفش

رنگ های اصلی

بنفش رنگی مرموز و اسرار آمیز است که وقتی به سمت قرمز می رود، انرژی آن می تواند دلهره آورد باشد و وقتی به سمت آبی میل می کند، آرام تر و متفکرانه تر می شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش عکاسی؛ انعکاس در عکاسی

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – یاسمین الهیاریان

t آموزش عکاسی؛ رنگ در عکاسی (۲) | رنگ های اصلی
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *