کاهش وزن در ماه رمضان

رمضان
t کاهش وزن در ماه رمضان

چگونه در ماه رمضان کاهش وزن بدهیم ؟

رمضان ماهی مقدس است که به شما یادآور می‌شود روی ایمان خود تمرکز کنید، و بر رشد فردی خود کار کنید. شما طی ماه رمضان، از طلوع تا غروب خورشید، از خوردن غذا و نوشیدنی خودداری می کنید. روزه گرفتن طی ماه رمضان برای نزدیکی بیشتر به خداوند و اهداف دینی است؛ با این حال می‌توانید از روزه برای شکستن عادات بد از جمله پرخوری یا تغییر الگوی غذا خوردن و عدم استفاده از غذاهای ناسالم نیز استفاده کنید.اگر شما الگوی غذایی‌تان را در این ماه تغییر بدهید و ذهن خود را بر جنبه معنوی رمضان متمرکز کنید، ماه رمضان می‌تواند زمان خوبی برای کاهش وزن‌تان باشد.

عادت های بد غذایی خود را بشکنید 

وزن کم کردن در ماه رمضان

ببینید چه عادت‌هایی باعث می‌شود که وزن شما زیاد شود. روزه گرفتن در ماه رمضان راهی برای شکستن عادات بد هم هست. بنابراین می توانید تصمیم بگیرید با کنار گذاشتن عادات بد خود در زمینه غذا به یک فرصت یعنی وزن کم کردن در ماه رمضان برسید.

برای وزن کم کردن در ماه رمضان از ورزش غافل نشوید

t کاهش وزن در ماه رمضان

وقتی که روزه هستید و چیزی نمی خورید و نمی آشامید این به لاغر شدن شما نیز کمک می کند، اما نباید از ورزش غافل شوید. می توانید در این مدت به پیاده روی بروید یا ورزش های سبک انجام بدهید.

کارهای همیشگی‌تان را انجام بدهید

وزن کم کردن در ماه رمضان

در طول روز می توانید به کارهای روزمره خود برسید اما سعی کنید از آفتاب دوری کنید تا باعث تشنگی شما نشود. یادتان باشد اگر بعد از افطار نیز به خوردن غذاهای چرب و شیرین مشغول شوید، در حقیقت استفاده صحیحی از روزه نکرده اید و همین کار باعث افزایش وزن شما می شود. یعنی شما از هدفتان که وزن کم کردن در ماه رمضان است دور شده اید.

تحرک بیشتر را به بعد از افطار موکول کنید

t کاهش وزن در ماه رمضان

تا قبل از افطار شما می توانید از ورزش های کم تحرک استفاده کنید تا فشاری روی بدنتان نباشد و ورزش های سنگین خود مانند دویدن یا رفتن به باشگاه های ورزشی را به بعد از افطار موکول کنید تا بتوانید از آب نیز استفاده کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نوجوانان می پرسند چرا باید روزه بگیریم ؟

برای وزن کم کردن در ماه رمضان وعده افطار خود را سبک تر کنید

وزن کم کردن در ماه رمضان

و در آخر، سعی کنید که در افطار نیز از غذاهای های فست فودی و غذاهای چرب استفاده نکنید. سعی کنید افطار خود را به دو وعده تقسیم کنید تا هم به معده شما فشار نیاید و هم بتوانید بهتر وزن خود را ثابت کنید. برای مثال، اول با غذاهای ساده مانند سوپ افطار کنید و بعد از ساعتی شام بخورید تا هم به معده تان فشار نیاید و هم بتوانید برنامه کاهش وزن خود را ادامه دهید.

 

  • چگونه در ماه رمضان قرآن را ختم کنیم؟
  • چگونه نوجوان ها در ماه رمضان روزه بگیرند؟
  • رمضان نور بود

t کاهش وزن در ماه رمضان
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *