مکان های دیدنی ایران؛ روستای کندوان

کندوان
t مکان های دیدنی ایران؛ روستای کندوان

روستای شگفت انگیز کندوان در شهرستان سهند در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی تبریز و ۲۰ کیلومتری جنوب شهر اسکو بر دامنه کوه های سلطان داغی قرار گرفته است.

در تاریخ گفته شده است اولین گروه هایی که به این منطقه قدم گذاشتند و آنجا را برای ساخت منزل و سکونتگاه انتخاب کردند ساکنان روستایی به نام حیله ور بودند که در ۲ کیلومتری کندوان واقع شده است.

کندوان

آنان در قرن هفتم هجری برای در امان ماندن از حمله وحشیانه‌ مغول به کوه های سلطان داغی پناه بردند و در دل کوه برای خود مخفیگاه ساختند وبه این ترتیب روستای کندوان به وجود آمد .اما برخی دیگر بر این عقیده هستند که قدمت این روستا خیلی بیشتر از آن است که در بالا گفته شد و عمر آن به دوران قبل از روزگار ورود اسلام به ایران بر می گردد.
بنا به ارجاعات مانند لغت نامه دهخدا و یا منابع قدیمی، نام روستای کندوان هیچ ربطی به کندوی زنبور ندارد بلکه از دو واژه ترکی «کند» به معنای روستا و «وان» به معنی نگهبانان ساخته شده است. پس کندوان به معنی روستای نگهبانان است.

روستای کوچک اما زیبا و دل نواز کندوان سوغاتی های بسیاری از جمله عسل طبیعی، بادام، گلیم، جاجیم، گردو و گیاهان دارویی دارد.
فصل تابستان یکی از بهترین اوقات برای سفر به کندوان است و به دلیل آب و هوای کوهستانی این روستا برای فرار از گرما بسیار مناسب است.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – سوسن قریشی

t مکان های دیدنی ایران؛ روستای کندوان
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
قدبلندترین هشت ساله دنیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *