ربات نقاش

t ربات نقاش

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

robot zelfportret schilderend VI-ربات ربات هایی که نقاشی می کنند؟ آیا واقعا این گونه ربات ها وجود دارند که ما بتوانیم کارهای نقاشی خود را در اختیار آن ها قرار دهیم؟ خوب شاید بد نباشد در این جا به برخی از این گونه ربات ها بپردازیم که در زیر به ترتیب مورد بررسی قرار می گیرند.

در زمان های بسیار گذشته که حرفی از ربات نبود و بسیاری از کارها توسط خود انسان ها انجام می شد، حتی اتومبیل سازی نیز در تمام مراحل به دست خود انسان انجام می شد، اما با پیشرفت روز به روز در خودرو سازی دیگر انسان ها به تنهایی جواب گو نبودند زیرا  تولید یک اتومبیل ماه ها طول می کشید و مقرون به صرفه نبود زیرا مشتری خود را از دست می دادند. بنابراین صاحبان این کارخانه ها تصمیم گرفتند که از ربات ها در برخی از مراحل کاری استفاده کنند که در ابتدا سر هم کردن قطعات بود و پس از آن کم کم به این نتیجه رسیدند که در تمام مراحل تولید یک خودرو از ربات استفاده کنند که از عمده مراحل آن قسمت رنگ خودرو بود.

industrial-robot-paint-ربات

در ابتدا یک شخص باید رنگ مورد نظر را تولید می کرد و سپس آن را در مخزن رنگ ربات می ریخت تا ربات، خودش اتومیبل را رنگ کند اما باز هم به فرمان و کمک انسان بود که باز هم کار کمی کند پیش می رفت. پس از سال ها ربات هایی به بازار عرضه شد که برنامه هایی را برای آن ها در نظر می گرفتند که آن ربات ها خود قادر به ترکیب رنگ و رنگ آمیزی خودرو بودند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ربات ملخی

این عمل در صنعت هواپیما سازی نیز تقریبا به همین صورت پیگیری شد تا این که ربات ها بتوانند هواپیماهایی غول پیکر ایجاد کنند.

laser-paint-remover-ربات

ربات های نقاش آیا می توانستند مانند یک انسان نقاشی بکشند؟ این سوالی است که شاید به ذهن خیلی از ما برسد که ربات هایی که قادر هستند آن اتومبیل ها را نقاشی کنند آیا می توانند نقاشی مانند دست بشر بکشند؟ اگر این سوال در سال ها پیش مطرح شده بود شاید باعث خنده خیلی از افراد می شد اما امروزه دیگر این گونه سوال ها همه را به فکر می اندازد که آیا ممکن است یا خیر؟ حال من جواب این سوال را می توانم بگویم.

از سال 2000 به بعد همه نوع ربات ایجاد شد و این گونه ربات ها در ابتدا قادر به کشیدن خطوطی در صفحه بودند که پس از مدتی این خطوط  نظم گرفت و کمی بیش تر شبیه به نقاشی شد و همچنین تصاویر بسیار جالبی را ایجاد می کردند که خیلی شبیه به نقاشی هایی بود که انسان ها می کشیدند و پس از آن کم کم واقعا شروع به کشیدن نقاشی کردند اما طبق برنامه ای که برای آن ها طراحی شده بود اما سال 2013 یک ربات در شهر لندن و برلین به نمایش در آمد که توجه  بسیاری از افراد را به خود جلب کرد. این ربات قادر بود با استفاده از حسگرهای خود نقاشی را از راه دور از روی دست یک نقاش مشهور که در بلژیک در حال کشیدن آن بود کپی بزند که دوربین ها هر دو نقاشی را نیز همزمان به تصویر می کشیدند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دفترچه یادداشت هوشمند

ربات1


t ربات نقاش
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *