یک جاچای ۸۰۰۰۰۰ ساله در انگلستان کشف شد

یک جاچای 800000 ساله در انگلستان کشف شد
t یک جاچای 800000 ساله در انگلستان کشف شد

 

دانشمندان یک جاچای 800000 ساله را در بریتانیا یافتند. در واقع باستان شناسان این جا پا را در حدود 800000 سال تا 1 میلیون سال قدمت تخمین زده اند. این زمان می تواند تاریخ اولیه زندگی انسان ها در منطقه اروپای شمالی باشد.این آثار برای اولین بار در می 2013 در ساحل هاپیسبورگ در نورفولک انگلستان کشف و ضبط شدند.

این یافته علمی به غیر از آفریقا  قدیمی ترین کشف در انگلستان است.

جاچای 800000 ساله

یک تیم از موزه بریتانیا و دانشگاه مری کویین در شهر لندن مهر گلی کشف شده این اثر تاریخی را در کنار ساحل شرقی انگلستان به موزه منتقل کردند.

  یکی از باستان شناسان موزه بریتانیا به نام نیک آشتون اظهار می کند:” این اثر یک پیوند قابل لمس از زندگی اولین خویشاوندان ما است”.

دکتر اشتون و همکارانش با استفاده از تکنیکی به نام فتوگرامتری، سطح را در سریع ترین زمان ممکن قبل از اینکه دریا از بین برود، ثبت کردند. تجزیه و تحلیل تصاویر تأیید کرد که گودال های کشیده در واقع رد پای انسان باستانی، و احتمالا پنج نفر بوده است.

جاچای 800000 ساله

باستان شناسان احتمال می دهند جاپاها مربوط به یک خانواده متشکل از یک مرد بالغ و دو کودک است. این خانواده احتمالا در علف زاری در همان نواحی روزگار می گذراندند. در نزدیکی علف زار حیواناتی مانند گاومیش، ماموت و کرگدن زندگی می کردند. این جاپا ها به مدت هزاران سال در زیر لایه های گل و لای و ماسه مدفون شده بودند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
برادران رایت

بقایای نسل این انسان های نخستین در اسپانیا کشف شده است. این کشف از آنجایی که بریتانیا در 700000 سال پیش منطقه ای با آب و هوای گرم و مدیترانه ای بوده است، بسیار حائز اهمیت است. قبل از این زمان آب و هوای بریتانیا سردتر بوده است.

کریس استینجر یکی از باستان شناسان موزه بریتانیا می گوید:” حاشیه  ترین قسمت قابل مسکونی کره زمین در این منطقه قرار داشته است و این نکته که  درآن زمان آب و هوا نسبت به اکنون سردتر هم بوده است، انسان را به فکر فرو می برد که ظرفیت و آستانه تحمل انسان بسیار بالاتر بوده است.

t یک جاچای 800000 ساله در انگلستان کشف شد
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *