من کلاس ششم هستم و با مامانم رابطه خوبی ندارم…

t من کلاس ششم هستم و با مامانم رابطه خوبی ندارم...

پرسش:

سلام.من کلاس ششم هستم و با مامانم رابطه خوبی ندارم.اگر بخوام باهاش حرف بزنم دعوامون میشه.من کم صبرم و زود عصبانی میشم لطفا کمکم کنید.ممنون

پاسخ:

سلام دوست خوبم، درست نمیدونم که نداشتن رابطه خوب با مادرت چه معنایی داره؟ اینکه دعواتون میشه یعنی چی؟ و معمولا تو مامان در چه مواردی با هم گفتگو میکنید؟ آیا پیش از این هم همینگونه بودید و یا اینکه تازگی چنین رابطه ای بین شما شکل گرفته؟ تو بچه چندم هستی و رابطه ات با پدرت و نیز سایر اعضا خانواده چطوره؟

اما با همه اینها که نمیدانم اگر بخواهم راهی را پیش رویت بگذارم که نتیجه بهتری در رابطه با مادرت داشته باشی باید بگویم که مهم ترین آنها توجه به توصیه های دینی ما است که همیشه به فرزندان رعایت احترام و ادب در حضور والدین توصیه شده است. یعنی ما باید خودمان را مجبور کنیم که جز با رعایت ادب سخن نگوییم، صدایمان را بلند نکنیم و از آنها انتظارات نابجا نداشته باشیم. حالا ببین وقتی چنین انتظاری از خودت داشته باشی، تلاش میکنی تا در زمانی که کنترلی بر رفتارتنداری با والدینت صحبت نکنی، صبر کنی تا کنترل رفتارت را بدست بیاوری و آنوقت حرفت را بزنی و مدام به خودت یادآوری کنی که : من اجازه ندارم و نباید با مادرم با تندی و ناراحتی حرف بزنم.

اینطوری هرگز گفتگوی شما به دعوا تبدیل نمیشود. . در ضمن تو به مرور عادت میکنی که با کنترل خودت، آرامش داشته باشی و بتوانی از بهترین صحبتهای دنیا که گفتگوی بین مادر و دختر است لذت و بهره ببری.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
با یکی از دوستام مشکل دارم

برای آشنایی با خانم مشاور و نحوه طرح پرسش خود از ایشان اینجـــــــــــا را کلیک کنید.

t من کلاس ششم هستم و با مامانم رابطه خوبی ندارم...
امتیاز به این نوشته