کف شوی اتوماتیک (iRobot-Braava)

t کف شوی اتوماتیک (iRobot-Braava)

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

iRobot-Braava.nojavanha (1)

همان گونه که می دانید پاکیزگی یکی از مهمترین اصول زندگی بشر می باشد و باید در تمام مراحل زندگی آن را بر آورده  کنیم .

 در اوایل به وجود آمدن ربات ها انسان به این تصور بود که شاید این ربات ها بتوانند تمامی جنبه های زندگی انسان را تحت تاثیر قرار دهند و همچنین انسان را از زندگی معمولی خود دور کند پس با این باور تا مدت ها انسان ها از به وجود آمدن این ربات ها ناراضی بودند اما با پیشرفت علم و استفاده روز افزون از این ربات ها باعث شد که انسان ها متوجه شوند می توانند با استفاده از این ربات ها زندگی راحتتری داشته باشند بنابراین این ربات ها در همه جا مورد استفاده قرار گرفتند .

 

حتی از این ربات ها در زندگی روزمره نیز استفاده می شد. شاید بتوان وسایل الکترونیکی را از قبیل لباسشویی و جاروبرقی را نمونه ناقصی از ربات دانست زیرا ربات ها برنامه ریزی می شوند که همه کار را خود انجام دهند .

iRobot-Braava.nojavanha (3)

iRobot-Braava.nojavanha (2)

 

یک جارو برقی مدرن که به بازار عرضه شد توسط شرکتirobot به نام braavaبود که این ربات دقیقا کار جاروبرقی را انجام می داد. به عبارتی زمانی که آن را در جایی کثیف قرار می دادند  سنسور های آن باعث می شد که روشن شده و شروع به تمیز کردن کند تا به جایی برسد که دیگر زباله ای در آن جا نیست. نکته قابل توجه این است که این ربات برای تشخیص زباله تا شعاع 1 متر را به راحتی پوشش می دهد و همچنین اگر به مانعی بر خورد کند متوقف نمی شود بلکه مسیر خود را به سمت دیگر ی عوض کرده و به حرکت خود ادامه می دهد.

iRobot-Braava.nojavanha (5)

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نگاهی به تحول رایانه ها از ابتدا تا کنون (بخش دوم)

 

همچنین دارای مخزن آب نیز می باشد که میتوان از آن به عنوان یک بخار شوی نیز به راحتی استفاده کرد که این کار با تنظیم دکمه آن انجام می شود. همچنین قادر به خشک کردن مسیر های خیس نیز می باشد چون دارای محلی برای اتصال دستمال است که با وصل کردن آن مسیر طی شده را خشک می کند .

t کف شوی اتوماتیک (iRobot-Braava)
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *