درس ۳- ۴ – تکنولوژی DSL

t درس 3- 4 - تکنولوژی DSL

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها
DSL – Digital Subscriber Line در لغت به معنی مشترک خط دیجیتال است که شرکت های ارائه دهنده خط تلفن (مخابرات) این سرویس را به شما ارائه می دهند. این سرویس اینترنت پر سرعت را با استفاده از خطوط معمولی مسی تلفن برای شما فراهم می کنند.

این سرویس انواع مختلفی دارد :

ADSL – Asymmetric Digital Subscriber Line که به معنی مشترک خطوط نامتقارن دیجیتال است. این سرویس به شما اجازه می دهد تا از طریق خط تلفن خود به صورت همزمان مکالمه تلفنی داشته باشید (POTS) و اطلاعات را انتقال دهید. ساختار ADSL طوری طراحی شده است که سرعت دانلود اطلاعات توسط شما بسیار بالاتر از سرعت آپلود اطلاعات است.

SDSL – Symmetric Digital Subscriber Line  که به معنی مشترک خطوط متقارن دیجیتال است. در این سرویس شما نمی توانید به صورت همزمان از مکالمه تلفن و انتقال داده بهره مند شوید و برای این منظور بایستی یک خط جداگانه فراهم کنید به همین دلیل امروزه رایج نیست.

VDSL – Very High Speed Digital Subscriber Line  به معنی مشترک خطوط دیجیتال بسیار سریع می باشد. یک تکنولوژی جدید است که هنوز خیلی رایج نشده است و به شما اجازه می دهد از نهایت پهنای باند موجود در خط تلفن خود بهره مند شوید (سرعتی بالغ بر 13-55 مگابیت بر ثانیه)
حال که با این تکنولوژی ها آشنا شدید درباره نحوه برقراری و ارتباط شما با اینترنت صحبت می کنیم. برای برقراری ارتباط شما یکی از متدهای زیر را می توانید استفاده کنید:

Cable Modem – استفاده از مودم که به شما اجازه استفاده از اینترنت بر روی خطوط تلفن را می دهد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نرم افزار UTorrent

Satellite – استفاده از ماهواره برای برقراری ارتباط با اینترنت پر سرعت

Wireless– استفاده از امواج وایرلس (بی سیم) برای برقراری با اینترنت که در کاربران موبایل رایج است.
تمامی مطالبی که در این بخش در مورد تکنولوژی های WAN ذکر شد تنها یک Overview و مرور کلی بود تا شما یک شناخت کلی از انواع و ویژگی های آ نها به دست آورید زیرا هر کدام از این تکنولوژی هایی که ذکر کردیم ساعت ها جای بحث دارند و در حوصله این دوره نمی گنجد. همچنین شما نیاز به دانستن اطلاعات جزئی در این موارد نخواهید داشت.

 net.nojavanha

آماده اید؟ درس بعدی را شروع کنید: درس پنجم – وی پی ان چیست ؟

نوشته: مهدی فاریابی

t درس 3- 4 - تکنولوژی DSL
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *