آیا می توان از خواب رفتگی دست و پا جلوگیری کرد؟

t آیا می توان از خواب رفتگی دست و پا جلوگیری کرد؟

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

numbness. nojavanha.com (7)آری، زندگی سالم و پر نشاط اهمیت زیادی در پیشگیری از این مسأله دارد. زمانی که فرد در دوران مختلف زندگی، علی الخصوص نوجوانی که پایه گذار دوران سرنوشت ساز جوانی و بزرگسالی است، می تواند با تعیین هدف و برنامه ریزی صحیح در کنار خانواده خود آینده ای روشن و به دور از دغدغه را برای خود رقم بزند. او با این کار، خود را از دام استرس ها و نگرانی های موجود در هر جامعه نجات داده است. زمانی که انسان روحیه ای قوی و سالم داشته باشد، بالطبع روی تغذیه و عادات رفتاری وی نیز تأثیر مثبت خواهد داشت. تغذیه سالم و کاملی که با توجه به نیازهای بدن صورت می گیرد، رابطه معکوسی با بیماری ها و ایجاد عوامل آزار دهنده در بدن دارد. هرچه مواد معدنی و ویتامین ها برای بدن کامل تر تأمین شوند، بیماری های کمتری به سراغ شما می آیند. یادگیری صحیح روش های درست نشستن و درست خوابیدن نیز عاملی است که می توان با انجام آن ها به بدن کمک بسیار بزرگی کرد تا از آسیب های جدی که نام برده شد و منجر به خواب رفتگی دست و پا و دیگر اندام نیز می شوند، در امان بماند.  

numbness. nojavanha.com

 درمان خواب رفتگی اندام بدن چگونه است؟

numbness. nojavanha.com (3)پر واضح است که بر اساس علت به وجود آمدن هر بیماری، روش درمان آن توصیه می شود.

از آن جا که این عارضه عوامل بوجود آورنده متفاوت دارد، درمان چند مورد شایع را بیان می کنیم. با یک آزمایش ساده کمبود آهن و ویتامین ها را در خون می توان بررسی کرد، اگر خواب رفتگی اندام بر اثر نبود این موارد به اندازه کافی در بدن باشد، با مراجعه به یک متخصص و مشاور تغذیه و با رعایت یک رژیم مناسب و منظم غذایی خیلی زود به نتیجه خواهید رسید. اگر خواب رفتگی اندام، بر اثر اضطراب و افسردگی باشد اولین و مؤثرترین راه پیشنهادی، مراجعه به متخصصین در امر مشاوره است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه شاد باشیم و شاد بمانیم؟

صحبت با یکی از افراد خانواده، ترجیحا” پدر یا مادر در پیدا کردن راهنمای درست، راه را برای انسان کوتاه تر و هموارتر می سازد. در این مورد ورزش کردن و انجام فعالیت های هنری مورد علاقه به فرد کمک بسزایی می نماید. اجتناب از بیکاری و نداشتن هدف در زندگی روزمره نیز عامل مهمی می باشد.

numbness. nojavanha.com (6)

numbness. nojavanha.com (2)کوتاه شدن و یا گرفتگی عضلات ستون فقرات که علت شایعی برای خواب رفتگی دست و پا به شمار می رود، را می توان با روش هایی مانند فیزیوتراپی و ماساژ درمانی بهبود بخشید.

در آخر لازم به تذکر و توجه است که هیچ گاه بی حسی، سوزن سوزن شدن و خواب رفتگی  اندام خود را، مخصوصا” زمانی که زیاد تکرار می شود نباید نادیده گرفت و حتما” از طریق پزشک خود اقدام به بررسی نمایید زیرا عوامل دیگری مانند بیماری دیابت (قند خون)، سندروم تونل کارپل (آسیب عصبی که از مچ وارد دست و انگشتان می شود و با مختصر فعالیتی باعث  بی حسی دست می شود)، بیماری ام اس، آرتریت (التهاب مفاصل) نیز باعث بی حسی و به خواب رفتن اندام بدن می شوند که با مراجعه به پزشک و انجام معاینات و آزمایشات لازم علت به طور واضح مشخص خواهد شد.

numbness. nojavanha.com (4)

 

 

t آیا می توان از خواب رفتگی دست و پا جلوگیری کرد؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *