معرفی رمان قصه های جزیره نوشته مادمونت گومری

معرفی رمان قصه های جزیره نوشته مادمونت گومری
t معرفی رمان قصه های جزیره نوشته مادمونت گومری

 

نام انگلیسی رمان قصه های جزیره  به قلم نویسنده معروف کانادایی جاده آونلی است که به نام قصه های جزیره در ایران معروف شده است. سریال زیبای قصه های جزیره نیز برگزفته از این مجموعه داستانی است. نویسنده این مجموعه، لوسی ماد مونت گومری، مجموعه داستان های دیگری نیز از خود به یادگار گداشته است.

از جمله این داستان ها می توان به داستان های آنه شرلی اشاره کرد که مطمئنا شما نوجوان های عزیز در مورد آن شنیده اید، فیلم این مجموعه های داستانی را دیده اید و شاید حتی داستان های شیرین و دوست داشتنی این مجموعه ها را خوانده باشید.بیایید بیش تر با این نویسنده معروف کانادایی آشنا شویم و سپس سری به داستان قصه های جزیره بزنیم.

 لوسی مادمونت گومری در 30 نوامبر سال 1874 به دنیا آمد. دوستان و خانواده او را به نام “ماد” می شناختند. لوسی مادمونت گومری در جزیره پرنس ادوارد به دنیا آمد و در 21 ماهگی مادرش را از دست داد.پدرش وی را به دست خانواده همسرش سپرد و خود به کانادا رفت و مجددا ازدواج کرد. مونت گومری به عنوان تنها کودک در بین بزرگسالان زندگی گذراند و خود را در تخیل، طبیعت، کتاب ها و نوشتن غرق کرد. وقتی 9 ساله بود شروع به نوشتن شعر کرد.

 

در جوانی وی به تدریس مشغول بود و در کنار حرفه اش به نوشتن می پرداخت. اولین بار این نویسنده توانا با مجموعه آنه از گرین گیبلز شناخته شد که در سال 1908 به چاپ رسید.مادمونت گومری بعد از نوشتن اولین رمان آنه به نوشتن مجموعه داستانی آنه ادامه داد و پس از آن 20 رمان، 530 داستان کوتاه، 500 شعر و 30 مقاله به چاپ رساند. بیش تر این رمان ها در جزیره پرنس، کانادا ادوارد اتفاق افتاد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کتاب هایی برای زینت آلات

رمان قصه های جزیره

 

 

در سال 1911 میلادی ازدواج کرد. وی در 24 آوریل سال 1942 فوت کرد.قصه های جزیره داستان دختر بچه ای 10 ساله به نام سارا استنلی است. سارا از خانواده ای ثروتمند در مونترال است. پس از مرگ مادر سارا، پدر سارا وی را به آونلی می فرستد تا خاله هایش، هتی و اولویا کینگ، از او مراقبت کنند و سارا کمتر نبود مادرش را حس کند.

 

رمان قصه های جزیره

 

مجموعه داستانی قصه های جزیره با آمدن سارا به زندگی بی شیله پیله و ساده روستایی آونلی آغاز می شود. پا گذاشتن سارا از دنیای مرفه و پر زرق و برق مونترال به روستای آونلی و دیدار سارا با خویشاوندانش و خانواده جوان کینگ ها قصه های زیبا و دلنشینی را رقم می زند.

Novel The Island Tales.nojavanha (12)

Novel The Island Tales.nojavanha (4)

بین سال های 1990 تا 1996 مجموعه داستانی قصه های جزیره به صورت سریال در کانادا پخش شد. این سریال جذاب در ایران نیز به صورت دوبله شده پخش شد.

قصه های جزیره

Novel The Island Tales.nojavanha (3)

قصه های جزیره

قصه های جزیره

t معرفی رمان قصه های جزیره نوشته مادمونت گومری
2/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *