مشکلاتی که با استخوان ها، عضلات و مفاصل ارتباط دارند

t مشکلاتی که با استخوان ها، عضلات و مفاصل ارتباط دارند
t مشکلاتی که با استخوان ها، عضلات و مفاصل ارتباط دارند

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

Joint.nojavanha (4)

استخوان ها همان طور که قوی هستند، می توانند ضعیف هم باشند. شرایط می تواند باعث تضعیف عضلات هم بشود. مفاصل (و هم چنین تاندون ها، رباط ها و غضروف ها) توسط صدمه دیدن و بیماری ها آسیب می بینند. در ادامه برخی از مشکلاتی که می تواند در سلامتی استخوان ها، عضلات و مفاصل تأثیر گذارد و راه های پیشگیری و مقابله با آن ها را بیان می کنیم:

Joint.nojavanha (1)

پوکی استخوان: بیماری است که در آن استخوان ها ضعیف، آسیب پذیر و شکننده می شوند. این بیماری یکی از بزرگ ترین مشکلات جامعه مدرن و امروزی است. با وجودی که بیش ترین افرادی که تحت تأثیر این بیماری قرار دارند، افراد بالای 50 سال می باشند اما نوجوان های عزیز باید توجه خاص به این بیماری داشته باشند زیرا عامل مهم و اساسی در پیشگیری از آن به همین دوران و جوانی وابسته است. توده استخوانی تا سن 35 سالگی به حداکثر تراکم خود می رسد و از آن به بعد بدن فقط این تراکم را حفظ می کند و دیگر رشد تراکم  استخوان ها ممکن نیست.

 عوامل پیشگیری کننده از پوکی استخوان:

1. مصرف کلسیم به صورت روزانه (ترکیب اصلی استخوان را این ماده تشکیل می دهد.)

2. مصرف ویتامین D (این ویتامین برای جذب کلسیم در بدن ضروری است.)

3. دوری از دود سیگار (کشیدن سیگار سرعت تخریب و پوکی استخوان را افزایش می دهد.)

4. محدودیت در مصرف سدیم (این ماده که در نمک بیش تر از همه است، باعث دفع کلسیم از استخوان می شود.)

5. ورزش کردن (ورزش هایی که فشار و باری را بر استخوان تحمیل می کنند، باعث افزایش تراکم و توده استخوانی می شوند، مانند: بسکتبال، دو، والیبال و هم چنین بدنسازی و کار با وزنه ها البته به صورت اصولی و با نظر متخصصین در هر رشته.)

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آیا خوردن جوهر خودکار باعث مسمومیت می شود؟

6. تقویت ماهیچه ها (کشیدگی یا جمع شدن ماهیچه ها، استخوان متصل به آن ها را تحریک کرده و سلول های استخوان سازشان فعال می شوند.)

7. نوشیدن آب گوجه فرنگی (محققان اخیرا” در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که آب گوجه فرنگی در پیشگیری از بسیاری از بیماری های استخوان مؤثر و می تواند یکی از درمان کننده های پوکی استخوان به حساب آید.)

 Joint.nojavanha

آرتروز: یکی از شایع ترین انواع التهاب مفاصل است که با درد و تورم همراه است. انواع مختلفی دارد که فراگیرترین آن در اثر استهلاک و فرسایش غضروف مفصل بوجود می آید.

وقتی که پوشش سفت و براق غضروف آسیب ببیند، باعث درد و محدود شدن حرکات استخوان می گردد. علل مختلفی از جمله تغییر شکل استخوان در محل غضروف و یا حمله سیستم ایمنی بدن به پوشش مفصل و …. باعث بوجود آمدن این بیماری می شود.

 

 

 

 

t مشکلاتی که با استخوان ها، عضلات و مفاصل ارتباط دارند
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *