موقع دعوا چگونه از خودم دفاع کنم؟

t موقع دعوا چگونه از خودم دفاع کنم؟

پرسش:

امروز بین من و یکی از همکلاسی هایم مشکلی پیش آمد و من برای آن که به همکلاسیم توهین نکرده باشم هیچ فحش یا بد دهنی ای نکردم اما او با فحش دادن به من و مادرم شخصیت من را زیر سوال برد ولی من باز هم سعی کردم او را قانع کنم که کاری اشتباه را مرتکب شده… معلم اومد سر کلاس و بحث ما پایان یافت. زنگ که خورد موقع رفتن به خانه دیدم که برای من کمین کرده … ابتدا سعی کردم اون رو با حرف زدن قانع کنم اما او با زدن یک کله محکم به من پاسخ من رو داد. من باز هم کنترل خودم رو حفظ کردم که دیدم برای من یک جفت پا گرفت و من رو به زمین انداخت به طوری که نزدیک بود گیجگاه سرم به لبه ی جدول برخورد بکنه. اون موقع بود که من خشمگین شدم و اومدم که یه فن کیک بوکسینگ را روی اون پیاده کنم (من کمربند قهوه ای این رشته رو دارم و میدونم چه گونه از این فن ها استفاده کنم) اما دلم نیومد که بزنمش. انگار که باید میزدم اما دلش رو نداشتم البته باید بگم که از دعوا نمی ترسم اما از زدن می ترسم. به هر حال گهگداری لازم میشه که بزنم مثل امروز که باید از خودم دفاع می کردم چون تا پای مرگ رفتم…

چیکار کنم که بتونم از خودم تو اینجور مواقع دفاع کنم نه این که فقط کتک بخورم. انگار که تو اون لحظه هم دلم براش سوخت چون هم موقعیتش رو داشتم هم فنش رو…

پاسخ: 

دوست خوبم

هر فردی که ورزشکار هست حالا در هر رشته ای که باشه اولین چیزی که باید یاد بگیره اینه که بتونه روحیه ورزشکاری داشته باشه و ضمن کنترل هیجاناتش اشتباهات دیگران را با اشتباه پاسخ نده. خوب با این اوصاف باید تو را تحسین کنیم که هم توانستی هیجانت را کنترل کنی و هم این که اشتباه رفتاری او را با اشتباه پاسخ ندادی.

وقتی با این شرایط روبرو هستی اطمینان داشته باش که مقابله به مثل نتیجه خوبی نداره و با وجود این که تو ورزشکار هستی اما هر ضربه تو میتونه و ممکنه آسیب هایی به همراه داشته باشه.

تو میتونی توانمندی هاتو در مسابقات ورزشی به نمایش بگذاری و یا این که ا ز مدرسه بخواهی تا در برنامه های گوناگون مانند وقت صبحگاه زمانی را برای اجرای فعالیت های رزمی اختصاص دهند تا به همه نشان دهی که چه ورزشکار حرفه ای هستند و بچه ها مانند همان که تو را اذیت کرده حساب کار دستش بیاید اما برای حل مرافعه و مشکل پیش آمده نزد یک بزرگسال برو مانند معاون مدرسه  و از ایشان بخواه که در مساله پیش آمده مداخله کند.

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
خودگرایی یا دگرگرایی؟ (قسمت اول)

برای آشنایی با خانم مشاور و نحوه طرح پرسش خود از ایشان اینجـــــــــــا را کلیک کنید.

 

t موقع دعوا چگونه از خودم دفاع کنم؟
امتیاز به این نوشته