سنجاقک مرواریدی

t سنجاقک مرواریدی

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

لوازم مورد نیاز

مروارید نقره ای 57 عدد

مروارید مشکی 2 عدد بزرگ

مروارید نارنجی 52 عدد

سیم نازک مسی یا برنجی 1 متر

سنجاق مخصوص گل سینه ا عدد

شیوه ساخت 

سیمی که برای ساخت این سنجاقک یا برای هر نوع شی ء تزیینی که قصد دارید با مروارید درست کنید باید مثل نخ نازک باشد تا بتوانید به راحتی از منجوق یا مروارید آن را رد کنید. بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم اگر رادیو یا ضبط صوتی در منزل دارید که خراب شده و دیگر استفاده ای از آن ندارید می توانید از سیم پیچ هایی که در قسمت موتور این دستگاه ها وجود دارد استفاده کنید که برای این کار کاملا مناسب است.

Flower pearl collar3. nojavanha

گام اول: ابتدا روی سیم را لوله خودکار بکشید تا صاف شود و در حین کار گره نیفتد. سپس یک عدد مروارید سیاه درشت از یک طرف سیم رد کنید. در ادامه یک مروارید یا منجوق نقره ای، مجددا یک مروارید سیاه و پس از آن 3 مروارید خاکستری از یک طرف سیم وارد کنید. حالا نوک دیگر سیم را که در دست دیگرتان است فقط از وسط سه مروارید خاکستری مجددا رد کنید و با دست مهره های مشکی را مرتب کنید. با این کار چشم های سنجاقک درست می شود. سپس دو سر سیم را محکم بکشید تا بافتتان ظریف شود.

Flower pearl collar4. nojavanha

گام دوم:4 مروارید نقره ای برای ردیف دوم از یک طرف سیم وارد کنید و نوک دیگر سیم را مثل ردیف قبل از هر چهار مروارید مجددا رد کنید. در ردیف بعد همین کار را با 5 مروارید انجام دهید تا سر سنجاقک تشکیل شود.

Flower pearl collar5. nojavanha

گام سوم: برای بال های سنجاقک لازم است 26 عدد مروارید نارنجی (رنگ مرواریدها سلیقه ای است. اگر دوست داشتید می توانید رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید) را از هر دو طرف سیم وارد کنید. نوک سیم را از اولین مرواریدی که از سیم رد کردید مجددا رد کنید تا یک نیم دایره برای بال سنجاقک درست شود. برای طرف مقابل هم به همین ترتیب عمل کنید.

نکته: در انواع بافت های مرواریدی دقت کنید که سیم ها در هر ردیف بافت، محکم از طرفین کشیده شود. در غیر این صورت بافت شما شل خواهد شد. 

Flower pearl collar6. nojavanha

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی قلب سه بعدی

Flower pearl collar7. nojavanha

گام چهارم: 5 عدد مروارید نقره ای را از یک طرف سیم وارد کنید و سر سیم مقابل را از همین 5 مروارید مجدد رد کنید و بال دوم را به همان شیوه بال اول از دو طرف درست کنید. (پس از داخل کردن 26 مروارید در یک طرف سیم، دوباره نوک سیم را از اولین دانه رد کنید.)  

 Flower pearl collar8. nojavanha

گام پنجم: پس از تشکیل 4 بال در طرفین بدن سنجاقک، 5 عدد مروارید نقره ای را از سیم رد کرده و سر مخالف سیم را از هر 5 مروارید رد کنید. تا این مرحله چشم ها بال ها و تقریبا بدن سنجاقک تشکیل شده است.

Flower pearl collar9.nojavanha

گام ششم: از این مرحله تعداد مرواریدهای نقره ای به ترتیب در ردیف های بافت باید کم شود. ابتدا 4 مروارید، ردیف بعد 3 مروارید و ردیف بعد را با دو مروارید ببافید. هنگامی که ردیف 2 تایی را آغاز می کنید آن را تا  8 ردیف 2 تایی ادامه دهید. به این ترتیب انتهای بدن سنجاقک نیز بافته می شود.

برای محکم شدن کار انتهای یکی از سیم ها را از مرواریدهای یکی مانده به آخر رد کنید و در یک طرف به هم بپیچانید تا کاملا محکم شود. حالا سیم اضافی را با قیچی یا دم باریک جدا کنید.

Flower pearl collar10. nojavanha

Flower pearl collar1. nojavanha

سنجاق مخصوص سنجاقک را می توانید از خرازی ها تهیه کرده و زیر بدن سنجاقک یا با سیم و یا با چسب متصل کنید. از این کار دستی زیبا برای گل سر یا تزیین لباس ها نیز می توانید استفاده کنید. همچنین می تواند کادوی زیبایی برای یکی از عزیزانتان باشد.

Flower pearl collar2. nojavanha

 

 

t سنجاقک مرواریدی
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *