گفتگوی اختصاصی با پویا امینی، بازیگر

t گفتگوی اختصاصی با پویا امینی، بازیگر

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

se

 پویا امینی در پانزدهم اردیبهشت ماه ۱۳۵۶ در تهران متولد شده است. امینی دپیلم ریاضی فیزیک است و از دانشگاه در رشته کارگردانی نمایش فارغ‌التحصیل شد. او کارش را در زمان دانشجویی از سال ۱۳۷۶ با بازی در سریال در قلب من به کارگردانی حمید لبخنده و در نقش سینا آغاز کرد.

 

وی پس از فارغ‌التحصیل شدن با بازیگری در سریال‌های زمان شوریدگی ۱۳۷۸ (محمدعلی نجفی) – خورشید و ماه ۱۳۷۹ (مهدی حسینی وند) – خط قرمز ۱۳۸۰ (قاسم جعفری) – گل مرداب ۱۳۸۰-۸۱ (پرویز امیر افشاری) – خوش رکاب ۱۳۸۱ (علی شاه حاتمی) -وعده دیدار ۱۳۸۲ (جمال شورجه) – قند ترش ۱۳۸۲ (کوروش خزایی) – کمکم کن ۱۳۸۳ (قاسم جعفری) – خوش رکاب دو ۱۳۸۳ (علی شاه حاتمی)  به روی صحنه رفت. در سال ۱۳۸۴ نیز با بازی در فیلم سینمایی شام عروسی (ابراهیم وحیدزاده) به فعالیت خود ادامه داده‌است. آیینه افغان ۱۳۸۴(سپهر محمدی)؛ بوی خوش زندگی ۱۳۸۵ (علی شاه حاتمی)؛ بوی خاک ۱۳۸۵ (اکبر منصور فلاح)؛ گلریزان ۱۳۸۵ (مسعودرشیدی)؛ سینمایی شهر بیدار ۱۳۸۶ (مجید جوانمرد)؛ سریال ترمه ۱۳۸۶ (بهروز خلجی)؛ انتقام ۱۳۸۷ (بهروز طاهری)؛ بیم موج ۱۳۸۷ (راما قوی دل)؛ فیلم قصیده شب بارانی (علیرضا سبزه واری) ۱۳۸۷؛ فیلم چند قدم نزدیک تر (اصغر هاشمی) ۱۳۸۷؛ فیلم آدم‌های کوکی (محمدرضا اعلامی) ۱۳۸۷؛ سریال شب هزار یکم (علی بهادر) ۱۳۸۷-۸۸؛ فیلم نقطه آخر (بیژن شیرمرز) ۱۳۸۸؛ سریال خسته دلان (سیروس الوند) ۱۳۸۸؛ سریال کلانتر (محسن شاه محمدی) ۱۳۸۸؛سریال تا رهایی (حسین تبریزی) ۱۳۸۸؛ تله فیلم دو قدم تا بهشت (عبدالرضا فیروزان) ۱۳۸۹؛ دزدان غیردریایی (بیژن شیرمرز) ۱۳۸۹ ؛ دست شیطان و… از سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد (نوید میهن دوست) ۱۳۸۹؛ راه رفتن روی خطوط (علیرضا امینی)؛ در کنار مادر (مریم قنبری و مرجان حق پرست) ۱۳۸۹؛ اولتیماتوم (حسن لفافیان) ۱۳۸۹؛ پدر مجرد (بیژن شیرمرز) ۱۳۸۹ از دیگر کارهای وی است.

amini.nojavanha

پویا امینی از بازیگران خوش ذوق و فعال این مرز و بوم است که طرفداران بسیاری دارد. وی دارای یک فرزند پسر به نام ایلیا است. او همچنین عضو تیم والیبال، فوتبال و کارتینگ هنرمندان است.

از پویا امینی درباره این که اهل کدام محله است و دوران نوجوانی اش را چگونه در آن محله سپری کرده است، پرسیدیم و می گوید: من اصالتا اهل شهر ری هستم و به دلیل شغل پدرم در نقاط مختلفی زندگی کرده ایم اما دوره نوجوانی و جوانی ام را بسیار دوست دارم و تمام خاطرات دوره نوجوانی ام معطوف به روزهایی بود که به سفر می رفتیم.

البته ناگفته نماند نوجوانی ام را به دلیل علاقه ای که به در س داشتم، بیش تر درس خواندم. از طرفی هم دوران دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک تحصیل می کردم و مسلما باید بیش تر تلاش می کردم و تمام جوانی و نوجوانی ام را با درس و ورزش پر کرده بودم و از این مسئله خوشحالم.

*تفریح شما جز درس خواندن چه چیزهایی بوده است؟

تمام تفریح من ورزش کردن بود، زیرا به رشته هایی چون بسکتبال، شنا و دو بسیار علاقه مند بودم.

*شما یک پسر به نام ایلیا دارید، چند سال دارد و آیا مانند پدرش این قدر فعال هست؟

ایلیا 8 سال دارد و علاقه زیادی به فعالیت در حوزه های مختلف هنری و ورزشی دارد. کلاس های مختلفی از جمله ژیمناستیک، موسیقی، زبان، فوتبال و یوگا دارد. بسیاری از این علاقه مندی ها را دنبال کرده و برخی از آن ها را نیز دوست نداشته و رها کرده است. اما انتخاب همه آن ها به عهده خودش بوده و ما فقط هدایت کننده ایلیا بودیم.

چه پیشنهادی برای نوجوانانی دارید که علاقه مند به بازیگری هستند و در رویای آن به سر می برند؟

دوره نوجوانی بسیار حساس و مهم است که با پیدا کردن راهی مناسب برای آینده باید تصمیم گیری کرد. اگر این راه و هدف مشخص و تعیین شده باشد مسیری که نوجوانان در دوره جوانی طی خواهند کرد سرانجام دارد و باعث می شود با انرژی بیش تری مراحل رشد را طی کنند اما اگر از همین ابتدای نوجوانی در انتخاب مسیر اشتباه کنند و هدف معینی نداشته باشند مطمئنا در جوانی مجبور می شوند به دنبال راه های جایگزین باشند و به هدف اصلی نرسند.

اما در مورد بازیگری یا هر هنر دیگری که با چاشنی شهرت همراه است باید یگویم بهتر است از ابتدا مسیر را انتخاب کنند و علایق خود را بشناسند نه به صرف شهرت به دنبال راهی بروند. نوجوانی مهم ترین مرحله از زندگی است که نباید صرفا به دلیل یک علاقه و شور کاذب آن را ازدست بدهند و از مسیر اصلی زندگی شان خارج شوند.

به عقیده من بهتر است نوجوانان و جوانان در هر شاخه ای که علاقه مند هستند اول از یک استاد و راهنمای خوب راهنمایی بگیرند و بعد در آن شاخه تحصیلات مرتبط را بگذرانند تا دچار سرخوردگی نشوند و حسرت گذشته را نخورند.

 

 

 

t گفتگوی اختصاصی با پویا امینی، بازیگر
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مصاحبه با سرپرست نوجوان هیئت جوانان ولیعصر (عج)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *