نواختن درام روی هوا به کمک اختراع جدید!

t نواختن درام روی هوا به کمک اختراع جدید!

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

محققان انگلیسی موفق به ساخت نوعی درام نامرئی شدند که به کمک آن در حقیقت می توان روی هوا درام نواخت.

به گزارش نشریه اینترنتی نوجوان ها به نقل از خبرگزاری رویترز، این درام که Aerodrums نام دارد براساس تکنولوژی ساخته شده است که حرکات چوب های درام را به طور بسیار دقیق به صدا تبدیل می کند.

ریچارد لی که یکی از مخترعان این دستگاه است و از 9 سالگی درام می نواخته است می گوید در این تکنولوژی نوری قوی به چوب های درام که روی آن ها نقاط منعکس کننده ای وجود دارد تابانده می شود و سپس به کمک یک الگوریتم بسیار پیچیده حرکات چوب های درام تبدیل به صدا می شود. این درام نامرئی تجربه ای بسیار واقعی از نواختن درام را به نوازنده می دهد به طوری که وقتی چوب درام آهسته پایین بیاید شدت صدا نیز کم است و وقتی محکم حرکت کند صدای ضربه های سنگین تولید می شود.

یکی از مزیت های این دارم این است که بسیار کوچک است و در یک کیف به راحتی جا می شود. مزیت دیگر این است که نوازنده درام می تواند از یک هدفون استفاده کند تا هنگامی که درام می نوازد همسایه ها هم آسایش داشته باشند.

برای مثال اگر یک نوازنده درام قصد مسافرت داشته باشد می تواند این درام را با خود به سفر ببرد و در اتاق هتل هر وقت که دوست داشت درام بزند بدون این که تذکری از هتل دریافت کند.

برای دانلود اینجا را کلیک کنید.

حجم: 4.78 MB

t نواختن درام روی هوا به کمک اختراع جدید!
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه هدفون را به کامپیوتر وصل کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *