لوستر آویز

t لوستر آویز

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

وسایل مورد نیاز 

بطری آب معدنی خالی

قیچی یا تیغ موکت بری

رنگ اسپری و چسب برق

لامپ کم مصرف

هلدر و مقداری سیم برق

یک تخته به طول دلخواه

در آموزش های قبل شیوه ساخت لوازم مختلف را با استفاده از اشیای یک بار مصرف و مستعمل را آموختید این بحث را نیز به بازیافت و استفاده مجدد از این ظروف اختصاص دادیم تا شما دوستان نوجوان ببینید که چه گونه از آن ها اشیای زینتی و کاربردی می توانید بسازید و از خلاقیت خود در کاردستی لذت ببرید. پس با ما همراه باشید. این لوستر آویز را معمولا بالای اپن آشپزخانه یا حتی بالای میز تحریرتان می توانید با کمک بزرگتر ها نصب کنید.

شیوه ساخت

ابتدا بطری ها را شسته و خشک کنید. سپس از قسمت سر به اندازه 20 سانت پایین تر آمده با ماژیک علامت گذاری کنید و باتیغ موکت بری یا قیچی نوک تیز آن را از قسمت پایین بدنه بطری جدا کنید.

لوستر آویز (5)

قسمت جدا شده بطری را روی کاغذ روزنامه قرار دهید و با رنگ اسپری قسمت داخلی را به رنگ سفید و خارجی آن را به رنگ قرمز یا هر رنگی که تمایل دارید رنگ آمیزی کنید. چون ذرات رنگ هنگام اسپری کردن در فضا پراکنده می شوند بهتر است از ماسک استفاده کنید تا خدای ناکرده ریه های شما دچار آسیب نشود همچنین بهتر است؛ این کاررا در فضای آزاد انجام دهید. پس از رنگ آمیزی مدتی بطری ها را در فضای باز قرار دهید تا رنگ کاملا خشک شود.

لوستر آویز (6)

یک قطعه تخته سه لایه فیبر برای آویز کردن این لوستر ها در نظر بگیرید می توانید روی آن را با کاغذ کادو یا رنگ یا برچسب بپوشانید که به سلیقه شما بستگی دارد. سپس سیم برق را درون  هلدر ها پیچ کرده و سیم را از دهانه بطری بیرون آورید و سیم را بیرون بکشید تا جایی که هلدر دهانه ی بطری را مسدود کند و به وسیله چسب برق آن را مهار کنید. بهتر است برای برق کشی از بزرگتر ها کمک بگیرید  . هر سه لوستر را به همین ترتیب روی تخته نصب کنید حال می توانید هر سه سیم را در قسمت بیرون تخته  یکی کرده و آن را در جای دلخواه نصب کنید و از کاردستی خود لذت ببرید.

لوستر آویز (7)

شما هم می توانید از خلاقیت هایی که به همین روش به ذهنتان می رسد با تلفن همراهتان عکس بگیرید  و تصویر مراحل کار را برای سایت ارسال کنید تا با نام خودتان برای دوستانتان به نمایش گذاشته شود. 

لوستر آویز (4)

 

t لوستر آویز
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش ساخت کاردستی کلبه ژاپنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *