بازی با دایره های رنگی در فضای باز

بازی در فضای باز
t بازی با دایره های رنگی در فضای باز

بازی با دایره های رنگی در فضای باز برای مهمانی هاف جشن ها و اردوهای دانش آموزی بسیار هیجان انگیز است.

شیوه  اجرای بازی با دایره های رنگی

در این بازی بازیکن ها حرکتی مانند تنیدن تار عنکبوت انجام می دهند. به عبارتی مانند عقربه ساعت دور خود می چرخند. روی زمین یا روی پارچه در 4 رنگ (قرمز- آبی- زرد- سبز)  دایره های رنگی کشیده می شود. هر بازیکن رنگی را برای خود انتخاب می کند و با سوت و انتخاب داور بازی آغاز می شود. مثلا داور رنگ قرمز با پای چپ را اعلام می کند. بازیکن رنگ قرمز باید بلافاصله پای چپ خود را روی رنگ مورد نظر بگذارد.

در انتخاب بعدی داور هم رنگ و هم پا را  عوض می کند و به همین ترتیب بازی بین بازیکن ها ادامه می یابد. حال اگر بازیکنی حین اجرا زمین بخورد یا به غیر از دست و پا مثلا از آرنجش کمک بگیرد، از دور مسابقه خارج می شود. این بازی تنها یک برنده دارد که در پایان بازی همه رقیبان خود را خارج کرده و تمام انتخاب های داور را درست انجام داده است.

بازی با دایره های رنگی

قوانین بازی با دایره های رنگی

1- بازی کنان باید کفش های خود را کنار بگذارند.

2- یک نفر را به عنوان داور بازی در نظر بگیرید. داور باید تمام مدت بازی همه بازیکن ها را در نظر داشته باشد و اگر خلافی از بازیکن ها سر زد او را از دور مسابقه حذف کند.

3- بازیکن ها حتما باید با یک نقطه از کف دست یا پا دایره ها را لمس کنند. اگر بازیکنی در حین اجرای بازی بر زمین افتاد یا زانو و یا آرنجش بر روی زمین قرار گرفت از دور بازی حذف خواهد شد.

4- بازی می تواند با 2، 3 یا 4 بازیکن اجرا شود تا زمانی بازی ادامه پیدا می کند که تنها یک بازیکن در کار باقی بماند و بقیه از دور مسابقه حذف شوند.

5- برای هر رنگ 4 جهت وجود دارد (دست راست – دست چپ – پای راست – پای چپ) بهترین کار این است که 4 رنگ مقوا را انتخاب کرده و آن را به صورت کارت هایی برش بزنید و روی هر رنگ یکی از عضوها را همراه با جهت بنویسید تا داور بتواند راحت تر آن را انتخاب کند.

بازی (2)

 6- دایره ای درست کنید و هر چهار رنگ را در کناره های آن (به جای اعداد ساعت) رنگ آمیزی کنید و هنگامی که عقربه وسط آن را داور بچرخاند روی هر رنگ و جهتی که ایستاد بازیکن همان رنگ آن را اجرا کند.

بازی با دایره های رنگی

 

t بازی با دایره های رنگی در فضای باز
3.5/5 - (2 امتیاز)
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی روستای باغو کیش؛ و البته دو باغوی دیگر!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *