سایت من (ایجاد فرم)

t سایت من (ایجاد فرم)

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

تا به حال با قسمت های متفاوتی برای ساخت یک صفحه وب آشنا شده اید اما اگر شما جز کسانی هستید که با اینترنت زیاد کار می کنید می دانید که در هر صفحه که نیاز به پر کردن یک سری اطلاعات وجود داشته باشد باید مکانی برای وارد کردن این اطلاعات نیز وجود داشته باشد اما مطمئنا شما نمی دانید که این فرم ها چگونه ایجاد می شود. در این مطلب و بقیه مطالب مرتبط به شما آموزش می دهیم که چگونه می توانید این نمونه از فرم ها را به منظور های متفاوت آماده کنید. در نظر داشته باشید که تمام این فرم ها را نمی توانید برای یک منظور استفاده کنید بلکه هر کدام از آن ها متفــاوت کار می کنند. در این مطلب شــما را با نمــونه فرم text field آشنا می کنیم.

این فرم بیش تر و به طور کلی برای وارد کردن متن مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما تا به حال برای خود ایمیل ایجاد کرده باشید باید فرمی را پر کرده باشید که در ابتدای آن از شـما خواسته است که نام خود را در آن وارد کنید. همین فرمی که شما نام خود را در آن وارد می کنید فرم text field نام دارد که از طریق آن اطلاعات شما به فرد مورد نظر در سایت تحویل داده می شود.

چگونگی ایجاد این فرم بدین صورت است  که از منوی insert گزینه form و پس از آن گزینه text field را انتخاب می کنیم؛ بدین صورت کادری باز می شود که در آن دو گزینه به نام های name  و label دیده می شود. در قسمت name شما نامی را برای آن فرم در نظر گرفته که از آن در برنامه نویسی وب استفاده می شود و در قسمت label نامی که  در نظر گرفته می شود روی صفحه و به کار بر نمایش داده می شود. پس از انجام این مراحل شکل فرم مورد نظر دیده می شود و از طرفی یک قسمت تنظیمات نیز برای آن وجود دارد که به ترتیب تنظیمات زیر در آن امکان پذیر است.

mysite.nojavanha (1)

mysite.nojavanha (2)

mysite.nojavanha (3)

mysite.nojavanha (5)

mysite.nojavanha (6)

Char width: پهنای کاراکتر های مورد نظر را تعیین می کند.

Max chars: مشخص می کند تا چه کاراکتری را می توانیم در این فرم تایپ کنیم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
درس هفتم - انواع کابل کشی

Type: این گزینه مشخص می کند که محتوای این فرم چگونه نمایش داده شود که سه نوع برای آن وجود دارد:

1- Single line: تمام متن تایپ شده در یک خط دیده می شوند.

2- Multi line: متن تایپ شده در چند خط نمایش داده می شود.

3- Password: تمام محتوای فرم را به صورت ستاره های کوچک نمایش می دهد که این مورد در فرم هایی که برای رمز استفاده می شود کاربرد دارند.

Disabled: متن دیده نمی شود به عبارتی غیر فعال است.

Read only: متن فقط قابل خواندن است و قابل ویرایش نمی باشد.

t سایت من (ایجاد فرم)
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *