تکنولوژی کیبورد

کیبورد
t تکنولوژی کیبورد
کیبورد

شاید زمانی که اسم از اجزای اصلی سیستم می آید همه به خود بگویند که دیگر این قطعات تعریف و توضیح نمی خواهد چون همه آن ها را خوب می شناسند اما همین قطعات قدیمی هستند که روز به روز در حال پیشرفت بوده و در مورد آن ها باید بیشتر بدانیم. پس در این مطلب سعی بر این است که شما را با نسل جدیدی از صفحه کلید یا کیبورد آشنا کنیم.

نسل جدید کیبورد چپ دست

همان گونه که در شکل مشاهده می کنید صفحه کلیدی به شما نشان داده شده است که با کیبورد معمولی که شما تا به حال دیده اید تا حدود زیادی تفاوت دارد اما باید بگویم که کارایی این کیبورد نیز به همان صورت قبل است با این تفاوت که این صفحه کلید کار را برای افراد دست چپ و راست راحت تر کرده است چون دیگر لازم نیست خود را با صفحه کلید همراه کنند. در این صفحه کلید دوسری کلید حروف، عدد و کنترلی  قرار داده شده که هر فردی به راحتی می تواند خود را با یک قسمت از آن هماهنگ کند.

کیبورد

کیبورد بازی

در عکس سوم صفحه کلید ی را مشاهده  می کنید که با بقیه خیلی تفاوت دارد اما آن نیز همان کاربرد را دارد. اما شاید بد نباشد بگویم که این صفحه کلید در بازی های کامپیوتری خیلی کمک می کند چون این کیبورد در دو طرف خود دکمه هایی را دارد که به مانند یک دست طراحی شده است و کاربر دست خود را راحت در آن قرار می دهد  و کار های مورد نظر خود را انجام می دهد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
هوش مصنوعی چیست؟

 در این صفحه کلید در زیر انگشتان هر دو طرف، حروف ها قرار دارند و در بالای حروف ها اعداد و کلید های کنترلی قرار دارد و در جایی که  انگشت بزرگ قرار می گیرد دکمه های مربوط به عمل ENTER و SPACE قرار دارد که با فشردن هر کدام به راحتی این عمل انجام می شود. پس می توان دید که کیبورد ها با ظاهری کاملا متفات همان کارهای قبلی را انجام می دهند اما شاید اگر شما این قطعه را در نمایشگاه یا جایی دیگر ببینید فکر کنید که با نمونه اولیه کیبوردها خیلی تفاوت دارد اما متوجه شدید که این گونه نیست.

Keyboard Technology.nojavanha (1)

عکس آخر کیبوردی را نمایش می دهد که همان کیبورد معمولی است با این تفاوت که دو عدد از آن ها در یکی طراحی کرده اند و به عبارتی همزمان دو نفر می توانند به تمام کلیدهای صفحه کلید دسترسی داشته باشند.

Keyboard Technology.nojavanha (4)

t تکنولوژی کیبورد
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *