هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی
t هوش مصنوعی چیست؟

هوش چیست؟

ربات های باهوش

ربات های باهوش چه چیزی اند؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که هوش چیست؟ یا شما چگونه از آن استفاده می کنید؟چیزی که ما به آن هوش می گوییم، یک سری سیم کشی به وسیله اعصاب است که باعث می شود ما چیز هایی را حس کنیم یا از آنها برداشت هایی داشته باشیم. این موضوع در بین تمام انسان ها مشترک است و همه آن ها دارای هوش اند.

ربات های باهوش

هوش چیست؟

شاید شما فکر کنید کسانی که می توانند سوالات سخت ریاضی و یا فیزیک را حل کنند باهوش هستند. این درست است. اما این بخشی از هوش شماست. ولی عمده ترین آن استفاده از هوش برای درک درست از محیط و پاسخگویی به آن است. یعنی اینکه مثلا اگر شما را کسی در آغوش گرفت بدانید که این به این دلیل است که شما را دوست دارد.

ربات می تواند باهوش باشد؟

خب چه نظری راجع به این توضیحات دارید؟ به نظرتان ربات نیز می تواند باهوش باشد یا اینکه اصلا چنین چیزی ممکن نیست؟

باید بگویم این نیز ممکن است. از ابتدای ابداع ربات، تولید کنندگان نگران این موضوع بودند. فکر می کردند که آیا امکان این وجود دارد؟ پس از مدت ها در ابتدای کار از آن کار صرف نظر کردند.

در ابتدا ربات ها را بیشتر برای کارهای صنعتی ایجاد می کردند. پس باهوش بودن در آن ها دیگر اهمیت چندانی نداشت. اما باز این فکر وجود داشت که اگر به یک ربات باهوش نیاز شود باید چکار کنیم.

ربات های باهوش

هدف از تولید ربات چیست؟

سال ۱۹۴۳ جزو سال های ابتدای به وجود آمدن ربات هاست. در آن سال مک کولوچ و والتر پیتز با همکاری یکدیگر شروع به تحقیقات کردند. خب باید دید هدف از تولید این هاچه بوده است. شاید یکی از دلایل آن، نیاز انسان برای ایجاد چیزی شبیه خودش باشد و یا اینکه دوست داشته میزان برتری آن ها را بر خودش بداند.

ربات های باهوش

خصوصیات ربات های باهوش

در اوایل ربات هایی که ایجاد می شدند بیشتر کارهایی را در زمینه تحقیقاتی و یا ریاضیات و غیره انجام می دادند که باز هم می توان به آنها ربات های باهوش بگوییم. به نظر شما فقط این گونه ربات ها باهوش هستند یا ما می توانیم از نوع های دیگر نیز داشته باشیم؟ به نظر شما ربات های باهوش باید دارای چه خصوصیاتی باشند که به آنها ربات باهوش گفته شود؟

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
رباتی برای جارو کردن

ربات هایی که دو عملکرد زیر را داشته باشند می توانند در رده ربات های باهوش قرار بگیرند.

مانند انسان فکر کنند (عاقلانه فکر کردن)

مانند انسان عمل کنند (عاقلانه عمل کردن)

 

t هوش مصنوعی چیست؟
1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *