مدتیه خیلی تنبل شدم

t مدتیه خیلی تنبل شدم

پرسش

من چند مدتیه خیلی تنبل شدم یا بهتر بگم کلافه شدم. هر وقت میام بشینم درس بخونم اصلا نمیتونم و هر روزم روز هایی که از دستم رفته رو یک مشکل بزرگتر برای خودم می بینم و واقعا کلافه شدم نمیدونم واقعا تقصیر چی یا کیه؟ وقتی که میخوام شروع کنم از حجم درس میترسم و درسهای زیادی رو هم عقب افتادم، اللخصوص در زیست که کتاب تقریبا تموم شده ولی من هنوز هیچ کاری نکردم. از دو سه سال پیش هم خیلی خیلی افت تحصیلی پیدا کردم و دو یا سه سال دیگه هم کنکور دارم و در رشته تجربی تحصیل می کنم؟ خیلی به کمک نیاز دارم.

پاسخ خانم دکتر سلیقه دار، مشاور و روانشناس سایت

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

دوست خوبم

 اولا خوشحالم که بالاخره با افتی که تا  به حال داشتی تصمیم به تغییر شرایط موجود گرفتی و میخواهی کاری کنی که از این وضعیت رهایی پیدا کنی. اما پیشنهاد دست به نقد این است که به نزدیک ترین مشاور تحصیلی مراجعه کن و از ایشان بخواه تا با کمک تو مسائل و دلایل مهم افت تحصیلی تو را پیدا کنند.

در کنار آن و برای شروع و سرعت حرکت لازم است به موارد زیر عمل کنی:

  • درسهای هر روز را مطابق برنامه روزانه مدرسه جدی بگیر و برای دوره های کلاسی معلم را مثل امتحان آخر سال بخوان و آماده شو.
  • به محض اینکه از مدرسه به خانه میرسی با اندکی استراحت شروع به کار کن و فرصت را برای هیچ بهانه ای از دست نده.
  • تماشای برنامه های تلویزیونی و نیز استفاده از هر وسیله ای مانند رایانه، اینترنت، گوشی تلفن و … را تعطیل کن و برای فقط رفع کارهای ضروری، استفاده از آنها را به حداقل برسان.
  • پس از پایان مطالعه دوره های مربوط به هر درس که به صورت روزانه در برنامه و توسط معلم تعیین می شود حتما سراغ درس زیست شناسی برو و از درس های اول کتاب دوره مجدد آن را شروع کن و هر روز این درس را در برنامه مطالعه روزانه خودت قرا ربده.
  • مهمتر از همه این ها تکرار و یادآوری این نکته به خودت است که تنها فردی که میتواند به تو برای گذر از این افت و رسیدن به موفقیت تحصیلی کمک کند خودت هستی و این نتیجه ارزشمند میتواند برای آینده و نیز سالهای بعد هم تاثیرات خوبی برایت داشته باشد.

موفق باشی

t مدتیه خیلی تنبل شدم
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ترفندهای شب امتحانی برای رساندن نمره تان به لب مرز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *