رنگ آبی، پرطرفدار ترین رنگ جهان

رنگ آبی، پرطرفدار ترین رنگ جهان
t رنگ آبی، پرطرفدار ترین رنگ جهان

رنگ آبی چه تاثیری بر انسان ها دارد ؟

فیلیپ کوهن از جامعه شناسان دانشگاه مریلند در بررسی جدید خود در زمینه اینکه آیا زنان و مردان به رنگهای متفاوتی علاقه دارند و آیا این علاقه به رنگ،ریشه در جنسیت آنها دارد؛ پژوهشی انجام داده  است .او از 2000 مرد و زن پرسید که رنگ مورد علاقه شان کدام است و بر اساس آن،جدولی از رنگهای زنانه و مردانه را به دست آورد.

نتایج او نشان می دهدکه در بین زنان،رنگ بنفش طرفداران بیشتری دارد.ورنگ آبی در مردان پر طرفدارترین رنگ می باشد.رنگ سبز 25 درصد در مردان و 19 درصد در زنان  طرفدار دارد. رنگ صورتی1 درصد در مردان و 7 درصد در زنان مورد علاقه شان می باشد.

البته انتقاداتی به این تحقیق وارد است. از جمله اینکه این دو هزار نفر به طور تصادفی انتخاب نشده بودند؛و همگی آنها افراد حاضر در دانشگاه بودند که از طریق اینترنت و رسا نه های جمعی با این تحقیق آشنا بودند.البته کنترل مولفه مانند سن و نژاد، قومیت و سطح تحصیلی نشان داد الگوی جنسیتی  ترجیح رنگها تغییری نمی کند و همین می تواندپاسخی به انتقاد فوق باشد.

کوهن قصد دارد در مرحله بعدی تحقیق خود، اثر جنسیت بر ترجیح  رنگ را با جامعه آماری گسترده تری بررسی کند تا بتواند به پرسش های مهمی که ابتدای همین خبر مطرح شد، پاسخ دهد.

آبی

رنگ آبی چه حسی به شما می دهد؟

مردم مدت‌هاست بر این باور بوده‌اند که رنگ‌های خاص می‌توانند حالات و احساسات مختلف را برانگیزند، و برخی تحقیقات از این ایده حمایت کرده‌اند که رنگ‌ها می‌توانند اثرات روانی داشته باشند. آبی رنگی است که اغلب در طبیعت یافت می شود. مانند آبی کم رنگ آسمان روز یا آبی تیره  استخر عمیق آب. شاید به همین دلیل است که مردم اغلب این رنگ  را آرام و آرامبخش توصیف می کنند. با این حال،  به عنوان یک رنگ سرد، گاهی اوقات می تواند یخ، دور یا حتی سرد به نظر برسد. درباره برخی از احساسات و حالات ایجاد شده توسط رنگ آبی بیشتر بدانید.

روانشناسی آبی بر اساس روانشناسی رنگ

آبی به عنوان رنگ مورد علاقه بسیاری از مردم توصیف می شود و بیشتر مورد علاقه مردان است. از آنجا که رنگ آبی مورد علاقه افراد زیادی است، اغلب به عنوان رنگی غیرتهدید کننده در نظر گرفته می شود که می تواند محافظه کارانه و سنتی به نظر برسد.

آبی احساس آرامش  را به ذهن یادآوری می کند. اغلب به عنوان صلح آمیز، آرام، امن و منظم توصیف می شود. آبی اغلب به عنوان نشانه ای از ثبات و قابلیت اطمینان دیده می شود.

کسب‌وکارهایی که می‌خواهند تصویری از امنیت ارائه دهند، اغلب از رنگ آبی در تبلیغات و تلاش‌های بازاریابی خود استفاده می‌کنند. آبی همچنین می تواند احساس غم و اندوه یا دوری را ایجاد کند. در نظر بگیرید که چگونه نقاشی‌ای که به شدت دارای رنگ آبی است، مانند نقاشی‌هایی که پیکاسو در «دوره آبی» او خلق کرد، می‌تواند تا این حد تنها، غم‌انگیز یا فرسوده به نظر برسد.

آبی پیکاسو

آبی که به خاطر رفتار ترکیبی اش مشهور است، حضوری آرام دارد.  مزاحم نیست. . از نظر روحی، رنگ آبی تاثیر مثبتی بر ذهن دارد.

آبی نشان دهنده صبر و درک است، به همین دلیل است که ما در کنار آن احساس راحتی می کنیم. هنگامی که احساسات طاقت فرسا ما را درگیر می کند، تشویق می شویم که با رنگ آبی از فشار خارج شویم. همچنین معمولاً با اقیانوس مرتبط است که ماهیت آرامش بخش آن را بیشتر برجسته می کند.

آبی اغلب برای تزئین دفاتر استفاده می شود زیرا تحقیقات نشان داده است که افراد در اتاق های آبی بهره وری بیشتری دارند.

آبی یکی از پرطرفدارترین رنگ هاست، اما یکی از کم اشتها آورترین رنگ هاست. برخی از برنامه های کاهش وزن حتی توصیه می کنند که غذای خود را از بشقاب آبی بخورید. آبی به ندرت در مواد غذایی به جز زغال اخته و برخی آلوها وجود دارد. همچنین، رنگ آبی در غذا اغلب نشانه فساد یا سم است. آبی همچنین می تواند ضربان نبض و دمای بدن را کاهش دهد.

رنگ آبی

احساسات آبی

به استفاده از رنگ آبی در تصویر همراه با این مقاله نگاه کنید.  چه احساسی به شما می دهد؟ آیا این رنگ  را با ویژگی ها یا موقعیت های خاصی مرتبط می دانید؟ نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که احساسات برانگیخته شده توسط رنگ های خاص لزوماً جهانی نیستند. گاهی اوقات تفاوت‌های فرهنگی در درک رنگ مردم نقش دارد. تجربیات فردی نیز تأثیر مهمی بر حالاتی که رنگ ها می توانند ایجاد کنند دارند. اگر رنگ آبی را با دوستی سرزنده و سرزنده مرتبط کنید، ممکن است آن را رنگی با انرژی بالا ببینید که حس هیجان را برمی انگیزد.

آبی روشن با سلامتی، شفا، آرامش، درک و نرمی همراه است. آبی تیره نشان دهنده دانش، قدرت، صداقت و جدیت است. در نتیجه، ما روزانه رنگ های زیادی را تجربه می کنیم. آنها علاوه بر داشتن طنین بصری با ما، با رنگ‌هایی با طیف وسیعی از معانی و تجربیات همراه هستند.

رنگ آبی در ایران 

ایرانی ها از دیرباز رنگ آبی را نشانه خداوند ، معنویت و آرامش می دانسته اند . به همین خاطر هست که رنگ غالب مساجد و کاشیکاری های مذهبی از طیف های مختلف آبی تشکیل شده است . درشهرهایی مثل اصفهان ، مشهد ، شیراز و یزد  که فضاهای مذهبی زیادی دارند . از رنگ آبی بهره زیادی برده اند .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کدام برس مو را انتخاب کنیم؟

 کاشی ها

رنگ آبی در نگارگری 

در نگارگری ایرانی نیز صحنه های مذهبی ویا موقعیت های معنوی با این رنگ نمایش داده می شوند . البته رنگ آبی یکی از پرکاربردترین رنگ ها در نگارگری ایرانی است .

نگارگری

رنگ مورد علاقت چیه؟

نوجوان ها: این یعنی استقلالی ها در دنیا بیشتر از پرسپولیسی ها هستند….!!!!!!

جادوی رنگ های آسمان

 

t رنگ آبی، پرطرفدار ترین رنگ جهان
5/5 - (5 امتیاز)

آنچه دیگرانجست و جو کرده اند:

  • https://www nojavanha com/آبی،-پرطرافدار-ترین-رنگ-جهان/

‫12 نظر ارسال شده در “رنگ آبی، پرطرفدار ترین رنگ جهان

  1. عبدالله عبدالهی :

    طبق آمار بارها و بارها بیش از پنجاه درصد مردم دنیا به رنگ آبی علاقه دارند بعداز آبی سبز یعنی حداقل چهار برابر آبی بیشتر از بقیه رنگها طرفدارداردو حداکثر بیست‌وپنج برابر وشش برابر قرمز طرفداردارن اما تو صدا و سیمای میلی لنگیا بیشترن

  2. یسنا :

    به افتخار استقلاللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل و آبییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

    دمت گرم فروغ جون

  3. مینو :

    استقلال همیشه بهترین بوده و هست! تا آبی هست قرمز چرا؟ آب،آبی..دریا،آبی..آسمان ،آبی… پس این قرمز این وسط چی میگه؟!
    فروغ جون،دمت گرم!

  4. فاطمه.پ :

    به نام خدایی که پرسپولیس را آفرید تا استقلالی ها بی سرور نمانند!
    کیسه های ….
    پایان رنگ آبی ، شبی سیاه و تاره
    عشق ب رنگ قرمز ، همیشه افتخاره !!
    بزن لایک ب افتخار قرمزا!!!
    پرسپولیس سرور استقلاله!!
    عــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــشــــــــــــــــــــــــــــــــــق است
    پـــــــــــــــــــــــــــــــــــــرســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــپــــــــــــــــــــــــــــــــلــــــــیــــــــــــســـــ!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *