امنیت شبکه یا network security (قسمت۲)

t امنیت شبکه یا network security (قسمت2)

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

امنیت (2)برای قرن ها، امنیت مترادف با پنهان کاری بود. وقتی دو نفر با هم کار مشترکی را انجام می دادند برای این که از کسب و کار هم مطلع نشوند پنهان کاری می کردند و کمتر پیش می آمد که راز خود را آشکار کنند. در دنیای امروز که دیگر مانند گذشته نیست و بیش تر کار ها با داشتن کلمه عبور انجام می شود اما باز هم کسی رمز خود را در اختیار دیگری قرار نمی دهد. حال باید به این نکته توجه کرد که  چگونه ما می توانیم به مدیران و کاربران یک شبکه و یا ارائه دهنده آن شبکه اعتماد کنیم تا بتوانیم کار مشترک و درستی را به خوبی انجام دهیم.

با توجه به این که امروزه تمام کار ها توسط کامپیوتر انجام می شود و نباید وجود هکرها را در این مجموعه عظیم نادیده گرفت پس به طور حتم وجود یک شبکه وقتی که دارای امنیت بسیار بالایی باشد نیز ضروری است. برای این منظور هر شرکت خود موظف بود که امنیت را در بالاترین حد برای خود به وجود بیاورد. چند کارکرد برای این موضوع وجود دارد که باعث ایجاد امنیت بالاتر می شود.

امنیت (3)وجود IP های منحصر به فرد: یکی از کارهایی که می توانیم برای به وجود آمدن امنیت در سیستم هایی که به صورت شبکه به هم متصل هستند انجام دهیم تعریف IP منحصر به فرد و قابل تغییر است. به طور مثال برنامه هایی که می توانند برای سیستم IP را تعریف کنند کمک می کنند تا این کار راحت تر انجام شود. بدین صورت که اگر فردی که کارهای حسابداری را انجام می دهد هر روز از یک سیستم استفاده کند ممکن است اطلاعات آن از طریق خوانده شدن IP سیستم هک شود اما اگر برنامه ای داشته باشد که به صورت مجازی بتواند IP را در مدت روشن بودن سیستم تغییر دهد دیگر نیاز به تعویض سیستم نیست چون هر روز IP تغییر می کند و پیدا کردن آن برای هکرها سخت می شود.

تعریف کلمه عبور مناسب: یکی دیگر از این راه کارها تعریف یک کلمه عبور مناسب می باشد. بدین صورت که هر فرد برای سیستم خود رمزی داشته باشد و آن را در اختیار هیچ کس قرار ندهد و همچنین تعریف یک کلمه عبور باید به صورت حروف و اعداد در هم و نامشخص باشد تا حدس زدنش برای هکر غیر ممکن باشد. اما اگر این کلمه عبور نام یا تلفن یا تاریخ تولد باشد کار برای هکر بسیار راحت می شود چون از روی پروفایل و اطلاعات ایمیل هر کس می تواند به راحتی رمز او را حدس بزند و بعد از اطلاعات آن برداشت کرده و یا این که از بین ببرد.

 

t امنیت شبکه یا network security (قسمت2)
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش نحوه‌‎ پرینت فایل PDF در سیستم عامل‌های مختلف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *