امیرعلی آریایی مهر،نوجوان فوتبالیست

امیرعلی آریایی مهر
t امیرعلی آریایی مهر،نوجوان فوتبالیست

امیر علی چطور وارد دنیای ورزش شد؟

پدرم جزء پیشکسوتان ورزش بوکس استان بوده و حتی مقام های قهرمانی کشور دارند، مادرم همچنین ورزشکار و مربی آمادگی جسمانی وایروبیک وبازی ورزش کودکان  بود، تشخیص و تصمیم پدر و مادرم، باعث شد که من به سمت ورزش بروم.

 استعداد ورزشی من از سه سالگی کشف و پرورش داده شد . مادرم  من را در باشگاه ژیمناستیک ثبت نام کرد، مربی باشگاه برخورد خیلی خوبی داشت و متوجه استعدادم خوب من شد و از آن روز به بعد شروع به تمرین کردم. 

ژیمناستیک کجا ؟؟فوتبال کجا؟

در ورزش ژیمناستیک مقام اول کسب کردم و در چندین مرحله مسابقه  تا ۸ سالگی،  ژیمناستیک را ادامه دادم و از آنجایی که من علاقه زیادی به فوتبال داشتم با پدر و مادرم در این خصوص صحبت کردم ،  در میان تصمیم و مشورت درباره ورود به رشته فوتبال متاسفانه حادثه ای پیش آمد در  دوران تمرین  ژیمناستیک  و دستم شکست، اما این حادثه باعث اتفاق قشنگتری شد، انگار باشکستن دستم شکوفایی به گونه ای دیگر رقم خورد، سرنوشت من عوض شد،  وقتی بهبود پیدا کردم، مادرم من را برای رشته فوتبال ثبت نام کرد، مدتی از تمرین فوتبالم گذشت و مربیان اولین باشگاه متوجه استعداد من شدند، به گونه ای زیباتر و جذابتردوباره کشف شدم  و خوشحالم از همه این اتفاقات زیبا

امیرعلی آریایی مهر،نوجوان فوتبالیست

امیرعلی فوتبالیست، از فوتبال بگوید

فوتبال را در شهر رشت از باشگاه آینده سازان شروع کردم، البته ابتدا از همه تست گرفتند و سپس پذیرش  داشتند، آموزش های خوبی که دیدم علاقه ام به فوتبال روز به روز بیشتر شد و فوتبال حرفه ای را شروع  کردم و هر روز تمرین وتکرار داشتم واین تمرین ها ادامه دارد تا  بتوانم در فوتبال بهترین باشم، درشهر رشت باشگاه سپید رود که یکی از قدیمی ترین و باریشه ترین تیم شهر و استان است شروع به تمرین فوتبال کردم، این رشته را هر روز جدی تر دنبال کردم، و با پشتکار بیشتری ادامه می دهم. 

آقای فوتبالیست، در چه تیم هایی بازی کرده اید؟ 

تیم آینده سازان رشت – تیم سپید رود شهرباران-  تیم داماش بابزرگسالان تمرین داشتم – تیم اصلی سپید رود رشت وهم اکنون دریکی از بهترین تیم های  کشور پرسپولیس تهران هستم .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دکتر علی شریعتی در گذر زمان

در چه پستی بازی می کنید و چند گل زده اید؟

مهاجم ، نوک، فوروارد، گل زدن در هر بازی برای من جزء اهدافم هست، خداروشکر اغلب در هر بازی گل می زنم و حسابش را ندارم، پاس گل هم تا دلتان بخواهد داشتم.

t امیرعلی آریایی مهر،نوجوان فوتبالیست

خاطره ای از بازی هایتان تعریف کنید 

در یکی از بازی ها، که تیم ما میزبان بود و بازی پرگل و حساسی بود، در دقایق پایانی، لحظاتی قبل از سوت داور، گل برد بازی را من به ثمر رساندم و نتیجه بازی شش، پنج به نفع تیم ما تمام شد، آن روز جدا از شادی با هم تیمی ها، مربی تیم  خیلی راضی و خوشحال از کار پایانی من بود.

الگوی امیرعلی آریایی مهر،نوجوان فوتبالیست، در فوتبال چه شخصی است؟

سرخیوآگوئرو ، بخاطر گل های زیبا ، زیرکانه و پر قدرت  و او یک جنگنده واقعی است که خیلی برای من الگوی دوست داشتنی است. دوست دارم مثل آگوئرو قدرت مند باشم یا الگو ایرانی مثل آقای علی کریمی،  او یک  جادوگر   به معنای تمام در زمین بازی است، دریبل زدن، نگاهی تندو سریع در فوتبال و مردی که هرگز تسلیم نمی شود، آقای علی کریمی یکی از برترین و بهترین های فوتبال ایران است .

از نظر امیر علی آریایی مهر، بازی فوتبال در چه زمینی سخت است؟ 

روزهایی که بارش برف و باران است و زمین خیس و گِلی است، به حرکت درآوردن توپ خیلی سخت است وبازی در این زمین برای هربازیکن یک چالش به حساب می آید  ولی برای هدفی که دارم ارزش قاٸل هستم و تمرین ممارست را پیشه راه سخت خود می دانم تا رسیدن به هدف آرام نخواهم نشست، هدف تسخیر قله هاست، باید رفت، باید خواست

t امیرعلی آریایی مهر،نوجوان فوتبالیست

کسانی که می خواهند فوتبالیست خوبی بشوند چه راهی را طی کنند؟

قبل از هر حرف و  سخنی، واجب می دانم بگویم، اول هدف و دوم عشق رسیدن یا پیمودن مسیر برای رسیدن به هدف، اگر هدف فوتبال است پرقدرت ادامه دهید، هیچ گاه نگویید خسته ام و نمی توانم، فعل خواستن را باید هر لحظه از زمان صرف کرد، راه دشواری است، اما شدنی است، من ایمان دارم به گفته ام…

اوقات فراغت شما فقط به ورزش می گذرد؟

 بیشتر با توپ اوقات خود را می گذرانم و همیشه در اتاقم یا فضای باز می روم  و روپایی و تکنیک تمرین می کنم، اما به قول پدرم هرگز  از کودک درون ات غافل مباش، اما زمان هایی راهم  با کتاب های فوتبالی، یا علمی که علاقه دارم می گذرانم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مصاحبه اختصاصی با آقای سید محمد صاحبی؛ نویسنده (2)

درسته که فوتبالیست ها بچه درس خوان نیستند؟

فوتبال امروز علم می خواهد، دانش می خواهد، هنروری می خواهد، لازمه این افعال بی شک کسب علم است، مربی باید علم مربی گری داشته باشد و این جزء ملزومات است، حال چگونه می شود من به عنوان فوتبالیست درس نخوانم ؟؟ درس می خوانم تا بتوانم کسب علم  و دانش بیشتری کنم، 

t امیرعلی آریایی مهر،نوجوان فوتبالیست

 فوتبالیست باید اطاعات عمومی و خصوص خیلی قوی و بالایی داشته باشد و تحصیل کرده باشد. من  شخصا علاقه شدید به درس خواندن دارم، علی الخصوص وقتی پدرم از سوالات من در مورد بعضی مسائل متوجه شد به فیزیک و ریاضیات علاقه مند هستم، در این مباحث کمکم کردند، درپاسخ  به این سوال باید یادی کنم از استاد فلسفه و ورزشکار جادویی که گفته :تحصیل علم انسان های بزرگی می سازد، (بروس لی)

با اخلاق ترین فوتبالیست از نظر امیرعلی آریایی مهر،نوجوان فوتبالیست ؟

آقای کریم باقری عزیز، چون همیشه  فوتبالیست بدون حاشیه ای بوده است و مودب و بااحترام در مقابل همه رفتار می کنند، آقای باقری نه تنها فوتبالیست دوست داشتنی است، بلکه انسان خیلی متواضع و فروتنی است.

ازباشگاه پرسپولیس برایمان بگویید :پرسپولیس تهران، باشگاهی است که در حال حاضر در آن مشغول بازی هستم ، خدارا شاکرم تست دادم و مورد قبول مربیان وکادرفنی پرسپولیس قرار گرفت و وارد مسابقات لیگ نونهالان شدم . اولین مسابقات من در تیم نونهالان بود و باقهرمانی سربلند شدیم، و این برای من خیلی جذاب و دلچسب است.

از افتخارات خود بگویید

اولین افتخارم به جرات باید بگویم بازی در تیم نونهالان پرسپولیس است، امادرژیمناستیک مقام هایی کسب کردم و رکورد روپایی در شهر رشت را کسب کردم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مصاحبه اختصاصی با آقای فخرالدین صدیق شریف

امیرعلی آریایی مهر

چطور به این موفقیت ها رسیده اید؟

همیشه تمرین و تکرار وبرنامه ریزی که داشتم برای رسیدن به هدف بزرگی که دارم، عامل این موفقیت ها بوده است.

هدف شما در آینده چیست؟

 هدف اول پوشیدن پیراهن پرافتخار تیم ملی ایران است وپوشیدن لباس تیم محبوبم منچسترسیتی دراروپا .

صحبت شما با نوجوانان ؟

برای همه نوجوانان این جامعه ی ورزشی  آرزوی موفقیت دارم. هیچ چیز بدون زحمت وبدون پشتکار حاصل نمی شود و  حامیان خوب مثل پدر و مادر اثر فوق العاده ای دارد.

کلام آخر

در آخر می خواهم ازهمه مربیانی که دراین راه برای من  زحمت کشیدند تشکر کنم وقدردان زحمات همه بزرگان هستم، امیدوارم باموفقیت در این راه، در برابر همه کسانی که دراین راه کمکم کرده اند  تا من به این نقطه رسیده ام ، سربلند باشمتشکرویژه ازبهترین مربی من که  مادرم بود و حمایت بی دریغ پدرم.امیدوارم با موفقیت های بیشتر، افتخار ایران و استان گیلان باشم.

فیلم هایی از فعالیت امیرعلی آریایی مهر،نوجوان فوتبالیست

گفتگو : سجاد زین العابدین 

گفتگو با نوجوان موفق ورزشکار و رکورددار روپایی ایران روی تردمیل

گفتگو با مجری، بازیگر و ورزشکار نوجوان سرکار خانم مائده نجفی

t امیرعلی آریایی مهر،نوجوان فوتبالیست
4.3/5 - (18 امتیاز)

‫2 نظر ارسال شده در “امیرعلی آریایی مهر،نوجوان فوتبالیست

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      سلام اگر منظورتان مصاحبه با شماست در صورتی که موفقیت های خاصی در رشته های مختلف دارید به شماره واتساپ سایت که در پایین صفحه هست پیام بدهید تا باشما تماس بگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *