اکتشافات جهان غرق شده

t اکتشافات جهان غرق شده
t اکتشافات جهان غرق شده

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

زیبایی های جهان غرق شده 

حدود 70 درصد سطح کره زمین را آب پوشانده است و انسان ها هنوز بسیاری از رازهای این زمین خاکی را نتوانسته اند کشف کنند. در این بین سهم کشفیات زیر دریا بسیار ناچیز است. هنوز نمی دانیم در گذشته چه اتفاقاتی افتاده است و در زیر این آب های عمیق چه چیزهایی در انتظار کشف شدن هستند. قطعا زیبایی های زیادی در جهان غرق شده وجود دارد که هنوز کسی آن ها را ندیده است.

شهر غرق شده پاولپتری

در سواحل جنوبی یونان شهر غرق شده ای کشف شده است که شواهد نشان می دهد مربوط به 3000 سال قبل از میلاد است. در این شهر بزرگ بقایای ساختمان ها، خیابان ها و قبرستان کشف شده است. این شهر باستانی احتمالا 1000 سال قبل از میلاد مسیح بر اثر زمین لرزه ای در زیر آب مدفون شده است.

 

اکتشافات جهان غرق شده

 

شهر غرق شده مصری

شهر بزرگی در نزدیکی اسکندریه مصر وجود داشته است که اکنون در اعماق دریا مدفون است. این شهر نیز بر اثر زمین لرزه به عمق آب فرورفته است، زیرا شن های زیر این شهر تحمل سنگینی ساختمان ها را بعد از این واقعه نداشته است. بنابراین آرام آرام به زیر آب فرو رفته و اکنون بقایای آن در عمق 10 متری آب قرار گرفته است.

 

اکتشافات جهان غرق شده

 

گورستان کشتی ها غرق شده

در سواحل یونان مکانی عمیق وجود دارد که به گورستان کشتی ها معروف است، زیرا بیش از 58 کشتی غرق شده باستانی تاکنون در این محل یافت شده است که یکی از معروف ترین این کشتی ها مربوط به سال 700 قبل از میلاد است. این کشتی ها که پر از گنج های گرانقیمت است، در عمق 40 متری دریا قرار گرفته است و به همین خاطر تاکنون از دستبرد دزدان گنج در امان مانده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
هنرنمایی با میوه

 

اکتشافات جهان غرق شده

 

گنج غرق شده

در جنوب جزیره فنلاند در سال 1468 میلادی حادثه ای برای یک کشتی بزرگ اتفاق افتاد که بر اثر یک طوفان وحشتناک این کشتی با 200 مسافر و خدمه غرق شدند اما گنجینه اصلی این کشتی 10000 سکه طلا بود که اکنون حدود 50 میلیون یورو ارزش دارد.

 

اکتشافات جهان غرق شده

 

دنیای زیر آب ها

با تعدادی از اکتشافات جهان غرق شده آشنا شدید. البته زیبایی هایی که در زیر آب ها است به همین موارد محدود نمی شود. دنیای زیر آب و زندگی موجودات داخل اقیانوس ها راز های زیادی دارند. شاید در ادامه بشر بتواند تعدادی از آن ها را کشف کند…

t اکتشافات جهان غرق شده
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *