به احترام بازماندگان جنگ

t به احترام بازماندگان جنگ
t به احترام بازماندگان جنگ

در همه دنیا برای مدافعان وطن احترامی خاص قائل هستند؛ حتی اگر این مدافعان سالها پیش به جنگ رفته باشند باز هم در نگاه مردم قابل احترام و ستایش هستند.

سالها از جنگ جهانی دوم و دفاع مردم این کشور در برابر متجاوزین آلمانی گذشته است. یکی از مهمترین کشورهایی که مقاومت مردمش باعث شکست آلمان شده روسیه بود. مردم روسیه در سرمای سخت و طاقت فرسای زمستان و با سختی زیاد مقاومت کردند .

آنها توانستند ارتش قدرتمند آلمان را به زانو در آورند. شهر سن پرزبورگ که بعدها لنین گراد نامیده شد یکی از شهرهای مهمی بود که در مقابل ارتش متجاوز آلمان مقاومتی جانانه کرد. اما بزرگ ترین عامل شکست ارتش آلمان ، سرمای روسیه بود که توان لشکر متجاوز را در هم شکست.

فعالیت قابل ستایش جوان روس

به احترام بازماندگان جنگ

اما حالا عده معدودی از این مدافعین در سن کهولت به سر می برند و وضعیت معیشتی خوبی نیز ندارند. یک جوان روس تصمیم گرفت تا به ۳۳ خانواده باقی مانده از جنگ کمک کند تا خانه های فرسوده آن ها را بهسازی کند. هرچند که این جوان روس فقط یک کارگر ساده است و ثروت زیادی ندارد اما با همت بلند خود این کار مهم را شروع کرد.

او متوجه شد که همیشه در روز ۹ می، که «روز پیروزی» نام گرفته است، از این افراد تقدیر و یادآوری می شود اما به طور عملی کسی به زندگی آن ها و وضعیت معیشتشان توجهی ندارد. پس خودش دست به کار شد تا کاری انجام بدهد.

او در ابتدا ۱۵۰۰ دلار پس انداز خود را صرف بازسازی یک خانه کرد اما این مبلغ کافی نبود. طی یک اطلاع رسانی، مردم هم با اهدای مبالغ و یا اجناس کوچک در این کار پسندیده شرکت کردند و به این ترتیب این جوان توانست کار پسندیده خود را ادامه بدهد.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
طویل‌ترین پل‌ دریایی دنیا ساخته‌ شد

t به احترام بازماندگان جنگ
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *