تعیین میزان کالری از طریق عکس گوشی همراه

t تعیین میزان کالری از طریق عکس گوشی همراه

برای بسیاری از افرادی که می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند، کالری مواد غذایی که مصرف می‌کنند، بسیار مهم است. حالا شرکت گوگل به کمک شما می‌آید و تنها با یک عکس عادی کالری غذای موردنظر را محاسبه می‌کند.

گوشی و محاسبه کالری  (2)

تحقیقات نشان می‌دهند بیشتر افراد کالری غذاها را کمتر از حد واقعی محاسبه می‌کنند و به همین دلیل چند کیلویی وزنشان اضافه می‌شود. خوشبختانه شرکت گوگل بر روی یک دفترچه خاطرات خودکار در مورد مواد غذایی کار می‌کند. شرکت گوگل شرکت DeepMind را به قیمت چهارصد میلیون دلار خریداری کرده تا سیستمی طراحی نماید که می‌تواند کالری‌های غذا را از طریق یک عکس محاسبه نماید. حالا شرکت گوگل از محققان حوزه هوش مصنوعی این شرکت کمک می‌گیرد تا به هدف خود برسد.
این سیستم که Im2Calories نام دارد، ترکیبی از تجزیه‌ و تحلیل‌های تشخیصی و مقایسه‌ای برای غذاها استفاده می‌کند تا از طریق عکس‌هایی که کیفیت معمولی دارند، این غذاها را شناسایی کند. طبق گفته یکی از دانشمندان گوگل به نام Kevin Murphy، این سیستم عمق هر پیکسل را در تصویر مشخص می‌کند و نتیجه را با پایگاه داده گسترده‌ای از اطلاعات مربوط به تغذیه تطبیق می‌دهد. سپس از طریق اندازه‌گیری اندازه نسبت غذا به بشقاب، مقدار غذا را در نظر می‌گیرد. طبق گفته Murphy، در یک تست این سیستم توانست کالری دقیق دو تخم‌مرغ، دو پنکیک، سه تکه بیکن و ادویه‌هایی که به همراهشان وجود داشت، محاسبه کند.
با این حال، این سیستم کامل نیست. سیستم Im2Calories شامل فهرستی برای کاربران است تا غذای درست را در صورت بروز اشتباه از سوی سیستم دستی انتخاب کنند. با این حال، دقت این سیستم در حال حاضر، واقعی نیست.
Murphy در این رابطه می‌گوید: «درست است که احتمالاً کالری‌ها را تا ۲۰ درصد اشتباه محاسبه می‌کنیم. این موضوع اهمیتی ندارد. ما می‌خواهیم طی یک هفته یا یک ماه یا یک سال این روند را تغییر دهیم. هم زمان با رشد داده‌ها، روند شناسایی بهبود خواهد یافت. اگر این سیستم در حال حاضر در ۳۰ درصد مواقع درست کار می‌کند، کافی است افراد این سیستم را به کار بگیرند تا داده‌ها جمع‌آوری شود و با گذشت زمان بهبود یابد».

گوشی و محاسبه کالری  (3)

البته این موضوع زمانی درست از آب در می‌آید که برچسب‌های واقعیت‌های تغذیه درست باشند. طبق گزارش New York Times، سیستم فعلی اندازه‌گیری کالری، فرآیند هضم را در نظر نمی‌گیرد. بدن انرژی بیشتری را صرف شکستن مواد غذایی سرشار از پروتئین مانند گوشت و ماست می‌کند. همچنین برخی غذاها اصلاً هضم نمی‌شوند. برچسب‌های روی مغز میوه‌ها، گمراه‌کننده‌تر از سایر مواد غذایی هستند.
هم چنین طبق یک تحقیق که در سال ۲۰۱۱ توسط دانشگاه Harvard صورت گرفته، محتویات مواد غذایی بسیار مهم‌تر از ارزش کالری آن است. این تحقیق نشان داد که برخورداری از یک رژیم غذایی متعادل، مصرف مواد غذایی کم‌کالری و پرهیز از غذاهای چرب، بهترین رویکرد نیست. طبق گفته محقق ارشد این تحقیق، داریوش مظفریان، آنچه می‌خورید، باعث بروز تفاوت می‌شود. تنها محاسبه کالری مؤثر نیست، مگر این که به نوع کالری‌هایی که مصرف می‌کنید، توجه داشته باشید.
هنوز زمان دقیق ارائه یا جزئیاتی از این سیستم ارائه نشده است.

منبع: فوت وفن

 

t تعیین میزان کالری از طریق عکس گوشی همراه
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
طرح ساعت مچی در صفحه گوشی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *