داستان عکس های مشهور (۳) نلسون ماندلا ندای آزادی سیاهان

نلسون ماندلا
t داستان عکس های مشهور (3) نلسون ماندلا ندای آزادی سیاهان

نلسون ماندلا ندای آزادی سیاهان

نلسون ماندلا

آلن تاننباوم و عکس آزادی ماندلا از زندان

نلسون ماندلا

نِلسون رولیهلاهلا ماندِلا (زادهٔ ۲۶ تیر ۱۲۹۷ خورشیدی برابر با ۱۸ ژوئیه ۱۹۱۸) نخستین رئیس جمهور آفریقای جنوبی است که در انتخابات دموکراتیک عمومی برگزیده شد. وی پیش از ریاست جمهوری از فعالان برجسته‌ی مخالف آپارتاید در آفریقای جنوبی و رهبر کنگره‌ی ملی آفریقا بود.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

نلسون ماندلا در سال ۱۹۶۴ در دفاع از عملکرد خود و همراهانش سخنرانی معروف و تاریخی خود را علیه آپارتاید و نژاد پرستی انجام داد. وی در این سخرانی گفت: در طول زندگی‌ام خود را وقف مردم آفریقا کرده‌ام. با استیلای سفیدپوستان مبارزه کرده‌ام، و با استیلای سیاهان نیز مبارزه کرده‌ام. به دنبال آرمان جامعه‌ای آزاد و دموکراتیک که همه بتوانند در آن در توازن و با فرصت‌هایی برابر زندگی کنند بوده‌ام. این آرمان من است که امیدوارم با آن زندگی کرده و بدان دست یابم. اما اگر نیاز باشد آماده‌ام برای این آرمان بمیرم.

اما ماندلا به خاطر دخالت در فعالیت‌های مقاومت مسلحانه‌ی مخفی محاکمه و ۲۷ سال زندانی شد. تا این که در سال ۱۹۷۸ مورد حمایت بین‌المللی قرار گرفت و کمپینی برای آزادی وی تشکیل شد. در آن زمان ماندلا ۶۰ ساله بود و ۱۸ سال از دوران محکومیت خود را سپری کرده بود، با این وجود طرفداران او هم نتوانستند کاری از پیش ببرند و علی رغم تقاضای بین‌المللی برای آزادی ماندلا این مبارز سیاه پوست ۱۲ سال دیگر به حیات خود در سلول‌های زندان ادامه داد.

در ۱۱ فوریه ۱۹۹۰ سرانجام ماندلا پس از یک دوره محکومیت ۲۷ ساله از زندان ویکتور ورستر آزاد شد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بهترین نمونه‌های عکاسی با نوردهی طولانی

آزادی ماندلا از زندان آغاز نابودی نژادپرستی و پیروزی مردم سیاه پوست بود وعکس آزادی او از زندان تبدیل به عکسی خاطره انگیز شد.

نلسون ماندلا

عکاس در کنار ماندلا – یک روز پس از آزادی ماندلا و ثبت عکس تاریخی از او

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها

t داستان عکس های مشهور (3) نلسون ماندلا ندای آزادی سیاهان
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *