چگونه یک دختر خوب باشیم؟

چگونه یک دختر خوب باشیم؟
t چگونه یک دختر خوب باشیم؟

برای اینکه یک دختر خوب باشید، باید به والدین خود نشان دهید که آنها را دوست دارید و به آنها احترام می گذارید. هیچ راه ثابت و مشخصی برای انجام این کار وجود ندارد زیرا هر خانواده متفاوت است، اما به طور کلی این به این معنی است که شما باید به حرف والدین خود گوش دهید، مسئولیت پذیر باشید و در خانه کمک کنید و صادق و مهربان باشید. چه در تلاش برای بهبود روابط خود با والدین خود باشید و چه در صدد انجام بهترین رفتار برای جبران کم کاریهای خود، احترام گذاشتن به بزرگترها مخصوصا پدر و مادر، بهترین راه خوب بودن است.

مسئولیت پذیر بودن

  1. درخانه کمک کنید.

مطمئن شوید که همه کارهایتان را بدون اینکه والدینتان به شما یادآوری کنند انجام می دهید. فراتر از آن، مسئولیت های اضافی را نیز به عهده بگیرید. یک دختر خوب، نه تنها اتاق خود، بلکه قسمت های مشترک مانند اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی را نیز تمیز می کند. والدین شما از کمکتان قدردانی خواهند کرد.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

برای کارهایتان از میانبر استفاده نکنید. یک کار خوب و کامل انجام دهید.حتی چشمان خود را برای چیزهای کوچک باز نگه دارید که کجا می توانید به آنها کمک کنید مانند تمیز کردن سفره بعد ازخوردن غذا.

دختر خوب

  1. در نگهداری خواهر و برادرهای کوچکتر کمک کنید.

اگر خواهر یا برادر کوچکتری دارید، به والدینتان کمک کنید. اگر می توانید، پوشک آنها را عوض کنید، شیشه شیر آنها را بشویید یا در انجام تکالیف آنها کمک کنید. اگر به اندازه کافی بزرگ شده اید و توانایی کنترل و مراقبت کامل از آنها را دارید، پیشنهاد دهید که از آنها مراقبت می کنید تا والدینتان بتوانند بدون دغدغه یک روز به کارهای بیرون از خانه خود برسند.

به عنوان یک دختر خوب می‌توانید با گفتن “مامان و بابا، از آنجایی که شما اجازه می‌دهید من بیشتر اوقات در خانه تنها باشم، می‌خواهم به شما بگویم که اگر می‌خواهید برای شام یا دیدن فیلم به تنهایی بیرون بروید، من برای نگهداری از بچه‌ها مشکلی ندارم” آنها را خوشحال کنید.

  1. به حرف آنها گوش کنید.

وقتی والدینتان به شما توصیه ای یا نصیحت می کنند یا فقط اطلاعاتی را با شما به اشتراک می گذارند، به آن توجه کنید. آنها تجربیات زیادی دارند که شما تاکنون نداشته اید، بنابراین به دانسته های آنها احترام بگذارید. برای خوب بودن از توصیه های آنها در زندگی خود استفاده کنید تا بتوانید از اشتباهات احتمالی جلوگیری کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چند روش کاربردی برای کنترل عصبانیت

برای مثال اگر به شما می‌گویند محدودیت‌های سرعت را رعایت کنید، حتماً با احتیاط رانندگی کنید. اگر به یکی از دوستان شما اعتماد ندارند، زمان کمتری را با آن دوست بگذرانید و یا حتی با آن شخص قطع رابطه کنید.

  1. به تصمیمات آنها احترام بگذارید.

اگر والدینتان ساعت خاصی از شب را برای منع رفت و آمد شما تعیین کردند، همیشه 15 دقیقه قبل از آن ساعت خانه باشید. به عنوان یک دختر خوب تا زمانی که در خانه آنها زندگی می کنید همیشه به قوانین آنها احترام بگذارید. به آنها نشان دهید که هرگز آنها را نادیده نمی گیرید.

دختر خوب

  1. تکالیف خود را انجام دهید.

اگر هنوز در مدرسه هستید، حتما تکالیف خود را در اسرع وقت انجام دهید. کاری نکنید که آنها همیشه مجبور به یادآوری شما باشند. اگر به کمک آنها نیاز دارید، فقط از آنها بخواهید! خوب بودن صرفا به معنی مستقل بودن نیست زیرا والدین معمولاً دوست دارند حتی زمانی که فرزندانشان بزرگ می شوند، احساس نیاز به بودن آنها را داشته باشند.

  1. با آنها صادق باشید.

اگر با چیزی مشکل دارید یا کار اشتباهی انجام داده اید، به آنها بگویید. هیچ رازی را از آنها مخفی نکنید، بلکه آشکارا به سراغ آنها بروید. اگر لازم است چیز جدی به آنها بگویید، هر دو را بنشانید و با هم صحبت کنید.به عنوان مثال، شاید شما در یک درس در مدرسه ضعیف هستید، در کنارشان بنشینید و مشکل خود را به آنها بگویید و ببینید برای رفع آن چه راهکاری دارند. از آنها کمک و راهنمایی نیز بخواهید و مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد.

  1. اهداف خود را تعیین کرده و دنبال کنید.

تعیین اهداف و دنبال کردن آنها عزم شما را به والدینتان نشان می دهد. به والدین خود در مورد اهداف خود بگویید و اجازه دهید تا زمانی که برای رسیدن به آنها تلاش می کنید از شما حمایت کنند. با دستیابی به اهداف خود، به والدین خود نشان خواهید داد که یک دختر خوب، مسئولیت پذیر و مستقل هستید. این به شما کمک می کند تا پیوند قوی تری با والدین خود ایجاد کنید.

  1. آنها را به دوستان خود و والدین دوستان خود معرفی کنید.

والدین خود را با اجازه دادن به آنها برای ملاقات با دوستان خود و معرفی آنها به والدین دوستان خود، راضی و خشنود نگه دارید. مهم است که والدین شما بدانند که بیشتر وقت خود را با چه کسانی می گذرانید، بنابراین آنها را در جریان بگذارید.اگر برای ملاقات با دوستان خود بیرون می روید، به آنها بگویید که با چه کسانی خواهید بود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نقش والدین در کاهش اضطراب امتحانات

نشان دادن محبت خود به آنها

  1. تولدها و سالگردها را به خاطر بسپارید.

  2. وقتی دخترشان روزهای مهمی مانند تولد یا سالگرد ازدواج آنها را به یاد می آورد، برای والدین بسیار معنی دارد. برای بودن در خانه یا انجام کاری خاص در این روزها، یادآورهایی را روی تقویم دیواری، در تلفن خود یا برنامه ریز خود تنظیم کنید.ممکن است بخواهید آنها را برای شام بیرون ببرید یا برایشان کارت درست کنید یا هدیه بگیرید، هیچ فرقی نمی کند مسئله مهم همین به یاد داشتن این تاریخ ها از طرف شماست.
  1. پیامک بفرستید.

به عنوان یک دختر خوب هر چند وقت یکبار برای والدین خود پیامک بفرستید که «دوستت دارم» یا «امیدوارم روز خوبی را سپری کرده باشید». اگرچه این فقط چند ثانیه طول می کشد، اما برای آنها معنی زیادی خواهد داشت. شما می توانید این کار را انجام دهید، حتی وقتی هنوز با آنها زندگی می کنید چون به آنها نشان می دهد در هر موقعیتی به یادشان هستید.

دختر خوب

  1. برای آنها هدایای کوچک بخرید یا درست کنید.

به عنوان یک دختر خوب اگر می توانید، برای والدین خود هدیه بخرید. این هدایا می توانند چیزی بزرگ مانند یک تلویزیون جدید یا چیز کوچک و متفکرانه ای مانند کتابی که پدر شما می خواهد باشد. در هر صورت، هدیه دادن نشان دهنده عشق و تفکر است

اگر نمی توانید هدیه ای بخرید، آن را بسازید! بسیاری موارد کاربردی وجود دارد و می توانید درست کنید که به خوبی خریدن چیزی هستند.

  1. ابراز قدردانی کنید.

بیشتر از هدیه یا هر کاری که انجام می دهید، والدین شما  فقط می خواهند بدانند که شما از آنها قدردانی می کنید. به آنها یادآوری کنید که برای تمام کارهایی که انجام داده اند سپاسگزار هستید.گاهی بگویید :” از هر دوی شما بسیار متشکرم که برای من والدین فوق العاده ای هستید. شما نمونه های خوبی برای من بوده اید و من از داشتن شما به عنوان پدر و مادر سپاسگزارم.”

  1. با آنها وقت بگذرانید.

هر هفته زمانی را برای معاشرت با والدین خود برنامه ریزی کنید. هر چه سن شما بیشتر شود، آنها برای این زمان با شما ارزش بیشتری قائل می شوند. برای نهار به بیرون از شهر بروید.عصرانه ای را در پارک  بخورید، یا حتی بعد از شام به پیاده روی بروید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تصاویر خیره کننده از ماهی های جنگجو یا فایتر

زمانی را نیز جداگانه با آنها بگذرانید. گاهی اوقات تنها با مادرتان برای خرید بیرون بروید و یا مثلاً با پدرتان به سینما بروید.به یاد داشته باشید در مواقعی که می خواهید وقت خود را با والدین تان بگذرانید تمامی وسایل و عوامل حواس پرتی (مثل: تلفن همراه، تلویزیون، رادیو و…) را از خود دور یا خاموش کنید.

  1. خاطرات خوب را به یاد آورید.

آلبوم‌های عکس قدیمی را بیرون بیاورید و به تمام اوقات خوشی که با والدین خود داشته‌اید نگاهی بیندازید. یک روز با این آلبوم ها بعد از صرف شام کنار آنها بنشینید. از این زمان استفاده کنید تا به آنها بگویید که آن لحظات چقدر برای شما مهم بوده اند.

به عنوان مثال، ممکن است بگویید : “وای، آن روز را در ساحل به یاد دارم! آن روز با شما خیلی خوش گذشت. پدرهرگز فراموش نمی کنم که وقتی آن خرچنگ تو را گاز گرفت چقدر خندیدیم.”

 

زهرا هاشمی

 

t چگونه یک دختر خوب باشیم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *