دریاچه خال خالی

t دریاچه خال خالی

در ایالت بریتیش کلمبیای کانادا و در نزدیکی شهر اوسویوس، دریاچه ی بسیار بامزه ای به شکل خال خالی وجود دارد که گردشگران زیادی را از دور دنیا به خود جذب می کند. این دریاچه ی مجذوب کننده دایره های متعدد زرد رنگ زیادی در دل خود دارد و مانند پیراهنی خال خالی به نظر می رسدد. در این مطلب می خواهیم این دریاچه را بیشتر به شما معرفی کنیم تا ببینیم چه چیزی باعث شده تا این دریاچه به این شکل در بیاید. با الی گشت همراه شوید.

در این دریاچه، مقداری بسیار زیادی از مواد معد ی مانند منیزیم سولفات، کلسیم و سدیم سولفات متمرکز شده است و علاه بر این، ۸ و یا تعداد بیشتری ماده ی معدی دیگر هم در دوزهای کمتر در آن مانند نقره و تیتانیوم وجود دارد. بیشتر آب این دریاچه در فصل تابستان و به  دلیل گرما، بخار می شود و همین موضوع باعث می شود تا این خال های عجیب و جالب ظاهر شوند. بسته به ترکیب این مواد معدنی با هم، این نقاط ممکن است سفید، زرد کمرنگ، سبز و یا آبی باشند.

این نقاط بیشتر از منیزیم سولفات تشکیل شده اند و در گرمای تابستان به جایی برای پیاده روی، تبدیل می شوند.

در طول جنگ جهانی اول، مواد معدنی این دریاچه برای مصارفی مثل استفاده در مهمات برداشت می شدند. گفته می شود که کارگران چینی می توانستند روزانه یک تن نمک از آن بردازند و آن را به کارخانه های شرق کانادا بفرستند.

مردم محلی ایالت بریتیش کلمبیا، به این دریاچه کلیلوک می گویند (Kliluk). این دریاچه هم برای آن ها مقدس است و هم ارزش فرهنگی زیادی دارد و از نظر آ نها در سال های اخیر از این دریاچه استثمار تجاری زیادی شده است و همین موضوع باعث بحث و مشاجره ی زیادی شده است. هزار سال است که خاصیت درمانی آب این دریاچه ثابت شده است و بومی های این منطقه از ترکیب آب دریاچه با گل، برای درمان درد و بیماری هایشان استفاده می کنند.

یک داستان هم در این مورد وجود دارد که یکبار در گذشته، بین ۲ قبیله ی بومی این منطقه جنگی به راه می افتد و این۲ قبیله با هم توافق آتش بس می کنند تا بتوانند جراحات و زخم هایی که در طول جنگ برداشته اند را در آب دریاچه خال خالی کانادا درمان کنند.

دریاچه خال خالی کانادا تا ۴۰ سال در مالکیت خانواده ی ارنست اسمیت بوده است، در سال ۱۹۷۹، اسمیت ها سعی می کنند تا در این رودخانه برای خود چشمه ی آب گرمی دست و پا کنند. مردم سعی می کنند تا این دریاچه را از آن ها بخرند تا از آن به عنوان یک مکان مقدس نگهداری کنند. بعد از ۲۰ سال تلاش بدون نتیجه برای خرید این دریاچه از اسمیت ها، در اواخر اکتبر سال ۲۰۰۱ آنها با هم یک معامله می کنند و ۲۲ هکتار از زمین این منطقه را به ارزش ۷۲۰۰۰۰ دلار خریداری می کنند.

امروزه در اطراف دریاچه خال خالی کانادا نرده هایی کشیده شده است تا مردم را از آن دور نگه دارد. اما حتی از فاصله ی دور هم می توان چشم انداز خیلی خوبی از این دریاچه ی بامزه داشت.

دریاچه خال خالی (1) دریاچه خال خالی (2) دریاچه خال خالی (3) دریاچه خال خالی (4)

t دریاچه خال خالی
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دنیای ما از دید پرندگان چه شکلی است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *