دستکش ویژه ناشنوایان که علامت های حرکتی را به صوت ترجمه می کند 

دستکش ویژه ناشنوایان
t دستکش ویژه ناشنوایان که علامت های حرکتی را به صوت ترجمه می کند 

بیش از 30 میلیون نفر در جهان از مشکلات گفتاری رنج می برند و چون همه زبان اشاره ویژه ناشنوایان را نمی دانند در ارتباط برقرار کردن با دیگران دچار مشکل می شوند. روی آللا جوان 25 ساله ای متولد کنیا است که در دانشگاه آکسفورد تحصیل می کند. او که بسیار خلاق و علاقمند به فناوری است. دستکشی اختراع کرده است که علامت های زبان اشاره را به صوت ترجمه می کند.

دستکش ویژه ناشنوایان

این جوان خواهرزاده 6 ساله دارد که دچار مشکل شنوایی است و نمی تواند حرف بزند و او این دستکش را برای کمک به خواهرش و کسانی که شبیه او هستند اختراع کرده است. اکنون این افراد می توانند  دستکش را بپوشند علامت های اشاره را انجام دهند و دستکش آن ها را به صوت تبدیل می کند و به این ترتیب آن ها حتی می توانند از تلفن نیز استفاده نمایند.
این مخترع دستکش را به مدرسه در کنیا برده و با آزمایش روی افراد مختلف سعی در بهبود این اختراع دارد. این دستکش با بلوتوث به تلفن همراه نیز وصل شده و حتی کاربران می توانند نوع جنسیت صدا را نیز انتخاب کنند.
این دستکش ویژه ناشنوایان به تازگی برنده جایزه انجمن مکانیک آمریکا نیز شده است و روی آللا قصد دارد با پول این جایزه به تکمیل اختراع خود بپردازد و به مردم کنیا و کسانی که دچار چنین مشکلی هستند کمک کند. در کنیا حداقل یک میلیون نفر از چنین اختلال گفتاری رنج می برند و چون مردم نیز از زبان اشاره بی اطلاع هستند این دستکش ها کمک بزرگی به بهبود زندگی مردم خواهد کرد.

تبدیل علامت حرکتی به صوت.سایت نوجوان ها (1)

تبدیل علامت حرکتی به صوت.سایت نوجوان ها (2)

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش نحوه ایجاد کانال در واتساپ

تبدیل علامت حرکتی به صوت.سایت نوجوان ها (3)

 

t دستکش ویژه ناشنوایان که علامت های حرکتی را به صوت ترجمه می کند 
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *