دوربین اینترنتی یا WEB CAM

t دوربین اینترنتی یا WEB CAM

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوانها

img_1217848108

مطمئن هستم تا به حال خیلی زیاد این اصطلاح را شنیده اید ولی نمی دانم آیا با آن کار کرده اید یا خیر؟ در اینجا مروری به تاریخچه ایجاد و همچنین نوع کار کرد webcam  می پردازیم .

imageدر سالهای ابتدایی به وجود آمدن کامپیوتر شاید هیچگاه کسی به این موضوع فکر نکرده بود که نیاز به ارتباط با یکدیگر داشته باشند . وقتی  به این موضوع فکر کردند اتاقهای چت به وجود آمدند تا بتوانند با هم صحبت کنند اما این نیز برای کار بران حرفه ایی کامپیوتر کافی نبود و آنها به دنبال چیز بهتری می گشتند در سال 1991 در دانشگاه کمبریج یکی از اعضاء یک دوربین معمولی را به کامپیوتر خود وصل کرده بود و چای نوشیده بود و سپس تصویر را در سیستم خود ذخیره کرده بود این عمل دیگر تکرار نشده بود تا اینکه در 22 اوت 2001 فردی برای باز بینی سیستم های قدیمی اقدام کرده و فیلم را دیده بود و متوجه شده بود که این فیلم از طریق اینترنت قابل ارسال می باشد و پس از آن جرقه ایجاد webcam به وجود آمد .

در ان زمان دوربینهایی که وجود داشت بسیار بزرگ بود و کار را برای کار بران سخت می کرد زیرا نمی توانستند آن را به سیستم وصل کنند که بتواند همه زوایای مورد نظر آنها را پوشش دهند پس به این نتیجه رسیدند که باید دوربینهایی در سایز کوچکتر با همان کارایی ایجاد شود که این عمل نیز برای آنها ممکن شد و دوربینهای webcam به وجود آمدند شاید از ابتدااین دوربین ها اینگونه که ما می بینیم نبوده اند اما تقریبا به همین شکل بوده اند .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آدرس IP چیست؟

در زمانهای گذشته برای استفاده از این دوربینها باید با استفاده از ip سیستم آنها را شناسایی می کردند .اما امروزه این اتصال برای تمام افراد حتی کسانی که تجربه زیادی از استفاده از این دوربینها را ندارند نیزامکان پذیر است.

41EM11khMkL

 128545934_new-pink-mini-usb-web-cam-camera-webcam-mic-for-laptop-

امروزه این دوربینها از طریق usb و wifi و از طریق کابلهای دیگر قابل اتصال به سیستم می باشند .

دوربین وب قادر به فیلم بر داری از محیطی که سیستم در آنجا روشن است می باشد و همچنین این امکان را برای ما فراهم می کند تا بتوانیم آن تصاویر را هم برای خود ذخیره کنیم و هم اینکه آنها را مستقیما برای دوستان خود که به اینترنت اتصال دارند ارسال کنیم اما دقت داشته باشید که کار با این سخت افزار به این راحتی نیست در قسمت بعد نرم افزار ها و طریقه کار با این سخت افزار را برای شما توضیح می دهم .

(ادامه دارد …)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

t دوربین اینترنتی یا WEB CAM
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *