نکاتی برای شب‌زنده‌داری‌های قدر

نکاتی برای شب‌زنده‌داری‌های قدر
t نکاتی برای شب‌زنده‌داری‌های قدر

رمضان که به انتها نزدیک می شود بوی عشق و عبادت بیشتر به مشام می رسد. شب های قدر و شب‌زنده‌داری‌ های مردم لطافتی عجیب  به این ماه می بخشد اما در این شب‌زنده‌داری‌ ها باید چه نکاتی را رعایت کنیم تا دعایمان مستجاب شود.

سکوت، تفکر، راز و نیاز با خدا

یکی از کارهایی که علما و انسان های بزرگ در شب های قدر انجام می دادند، این بود که در مجالس شرکت می کردند اما شب را به صحبت کردن با دیگران نمی گذراندند. آنها سکوت می کردند و در سکوت با خدا خلوت می کردند و به نکته های با ارزش فکر می کردند.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

بنابراین برای اینکه شب قدر را بهتر و پربارتر برگزار کنیم، خوب است که به این توصیه علما توجه کنیم و ما هم مثل آنان در حالی که در جمع های شب زنده داری حضور پیدا می کنیم، فرصت را غنیمت بدانیم و به عظمت این شب فکر کنیم و با خدا راز و نیاز کنیم.

نکاتی برای شب‌زنده‌داری‌های قدر

 

برطرف کردن حق الناس ها

میرزا جواد آقای ملکی تبریزی، یکی از علمای برجسته، می گوید: «چند روز مانده به شب قدر نباید یاد این شب ها بیفتیم. باید از یک سال قبل به یاد شب های قدر باشیم.»

این یعنی در طول سال حواسمان به رفتارهایمان باشد و هوای قدم هایی را که برمی داریم داشته باشیم، مبادا رفتاری نامناسب با کسی داشته باشیم و یا قدمی اشتباه برداریم که در آن حقی از کسی ضایع شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مدل های تخت خواب دو طبقه برای نوجوان ها

چون آن رفتار یا آن حق ضایع شده، شب قدر و موقع دعا و راز و نیاز با خدا جلوی ما را می گیرد و باعث ایجاد مانع در ارتباطمان با خدا می شود. منظور آقای ملکی تبریزی این بوده که در طول سال حواسمان باشد حق الناسی به گردنمان نماند.

اما اگر حق الناسی به گردنمان بود و وارد شب های قدر شدیم چه کار کنیم؟ در همین شب ها با خدا عهد کنیم در اولین فرصتی که از مجلس شب زنده داری خارج شدیم سراغ فردی برویم که حقی از او به گردن داریم و از او طلب بخشش کنیم.

حق الناس هم همیشه چیزهای بزرگ نیست. دلی که از دوستی شکسته ایم و رفتار تندی که با والدین داشته ایم حق الناس است و برای اینکه حق الناس بخشیده شود باید از خود فرد حلالیت بخواهیم.

 

شب قدر شبی برتر از هزار ماه

t نکاتی برای شب‌زنده‌داری‌های قدر
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *