راز تابلوی لبخند ژوکوند چیست؟

t راز تابلوی لبخند ژوکوند چیست؟

مونالیزا.سایت نوجوان ها (1)حتما همه شما تابلوی مونالیزا را دیده اید و می دانید که یکی از معروف ترین تابلوهای نقاشی است. با ما همراه شوید تا بیشتر از این شاهکار جهانی بدانیم.
مونالیزا که به لبخند ژوکوند نیز شهرت دارد، نام یکی از معروف‌ترین تابلوهای نقاشی لئوناردو داوینچی هنرمند مشهور ایتالیایی است که با رنگ روغن بر روی صفحه چوب سپیدار نقاشی شده‌ است. این نقاشی دارای عناوینی همچون شناخته‌ شده‌ترین، پُر بازدیدترین و مقلدترین (مورد تقلید قرار گرفته) اثر جهان می‌باشد.

راز لبخند ژکوند!

این زن به گونه‌ای اسرارآمیز لبخند زده، لب‌هایش می‌خندد اما چشم‌هایش غمگین است. همین ویژگی‌های متناقض است که موجب شده گمانه‌زنی‌های بسیاری حول محور این چهره ماندگار صورت بگیرد. چند سال پیش این تابلو با استفاده از نرم‌افزاری رایانه‌ای مورد بررسی قرار گرفت و آماری درباره‌ احساس مونالیزا بر اساس حالت ابروها، لب‌ها و گونه‌های وی منتشر شد. طبق نتایج این تحقیق، مونالیزا 83 درصد خوشحال، 9 درصد منزجر، 6 درصد ترسیده و 2 درصد عصبانی است.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

مثلث طلایی

وجود مثلثی طلایی در نقاشی برجسته داوینچی یکی از نظریاتی است که قرینگی کامل این تابلو را به اثبات می‌رساند. با وصل کردن نقاط طلایی این نقاشی، شکلی جام‌مانند ظهور می‌کند که گفته می‌شود همان جام مقدس مسیحیان است. «دن براون» در کتاب پرفروش «رمز داوینچی» خود به این تئوری پرداخته است.

کمی راجع به داوینچی بدانیم

لئوناردو در سال ۱۴۵۲ در نزدیکی شهر فلورانس ایتالیا به دنیا آمد. پدرش کارمند دولت و مادرش در مهمانخانه‌ای خدمتکار بود. او دوران کودکی را نزد پدربزرگش و تحصیلات ابتدایی را در مدرسه دهکده محل سکونتش گذراند.
او با حل مسائل مشکل ریاضی نشان داد که بسیار باهوش است. در همین زمان استعداد خلاقانه‌اش در هنر نقاشی نیز آشکار شد و در 16 سالگی “آندره دل وروچیو” استاد نقاشی او بسیار تشویقش کرد.

او عقیده داشت که آشنایی با مکتب‌های کلاسیک لاتین و یونان، فلسفه، ریاضیات و کالبد شکافی برای لئوناردو بسیار ضروری است.لئوناردو در 26 سالگی تحصیلاتش را به پایان رساند و به گروه نقاشان پیوست و در همان سال‌ها آلت موسیقی جدیدی را اختراع کرد و آن را عود نامید که مورد توجه قرار گرفت.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی سردترین شهرهای ایران به ترتیب

لئوناردو مخترع بزرگی بود. یکی از طرح‌های ابتکاری او لباس غواصی و زیر دریایی جنگی است. او همچنین مسلسل، تانک نظامی، ساعتی که به ساعت داوینچی معروف است، کیلومتر شمار و خیلی چیزهای دیگر را اختراع کرد.لئوناردو در سال 1500 در سن چهل و هشت سالگی به فلورانس بازگشت و شش سال در آنجا ماند و در همین مدت بود که باشکوه ترین اثر هنری خود، یعنی تابلوی “مونالیزا” یا “لبخند ژوکوند” را خلق کرد.لئوناردو داوینچی در سال 1519 چشم از جهان فرو بست.

زهرا امیربیک:

 

t راز تابلوی لبخند ژوکوند چیست؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *