راز مجسمه های غول پیکر جزیره ایستر کشف شد

مجسمه های غول پیکر جزیره ایستر
t راز مجسمه های غول پیکر جزیره ایستر کشف شد

شاید در بعضی بازی های رایانه ای و یا کارتون ها، تصاویر مجسمه های غول پیکر جزیره ایستر را دیده باشید. این جزیره در اقیانوس آرام قرار گرفته و متعلق به کشور شیلی است. صدها مجسمه بزرگ و عجیب و غریب، این جزیره را به یکی از جزایر توریستی دنیا تبدیل کرده است.

طبق آخرین تحقیقات باستان شناسی، 887 مجسمه سنگی یکپارچه در جزیره شناسایی شده است. این مجسمه ها نیم تنه هستند و به “سرهای جزیره ایستر” مشهورند. زمان ساخت این مجسمه ها دقیقا معلوم نیست و بین  ۱۰۰۰-۱۵۰۰ میلادی حدس زده شد.  هنوز مشخص نیست چگونه این مجسمه‌ها به اینجا منتقل شده‌اند. این مجسمه‌ها بسیار بزرگ هستند و از سنگ‌های یکپارچه ساخته شده‌اند که به آسمان خیره شده‌اند.

بدنه دفن شده مجسمه های غول پیکر جزیره ایستر

تا مدتی پیش تصور می شد که این مجسمه ها فقط سر مجسمه هستند اما اکنون یک گروه باستان شناسی با 12 سال حفاری در این جزیره پی برده اند که بقیه تنه مجسمه ها در زیر خاک پنهان بوده اند. به این ترتیب ارتفاع و عظمت آن ها چند برابر چیزی است که تا کنون تصور می شده است.

دلیل پنهان ماندن اجساد در زیر زمین این است که مجسمه ها درنزدیکی کوه آتشفشانی ساخته شده اند .وقتی آتشفشان فوران کرده است ، گدازه ها این مجسمه های غول پیکر را تا گردن در خاک دفن کرده است .

باستان شناسان حدود یک قرن بر روی مجسمه های غول پیکر جزیره ایستر مطالعه کرده اند .در نخستین کاوش ها که در سال 1914 آغاز شد باستان شناسان متوجه نشانه هایی از پیکرهای دفن شده شدند . اولین تصاویر از بدنه این تندیس ها در سال 2012 منتشر شد ودوسال بعد دو سال پس از جو آن ویل تیلبورگ ، مدیر پروژه مجسمه های جزیره ایستر ، حفاری یکپارچه ای را با کمک مردم محلی آغاز کرد. این تصاویر شگفت انگیز در زیر می بینید لحظه ای است که باستان شناسان بدنه تندیس ها را کشف کرده اند .

مجسمه های غول پیکر جزیره ایستر

بزرگ ترین مجسمه پرنده در جهان

مجسمه های آجری

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نقاشی در دوران ساسانیان

 

t راز مجسمه های غول پیکر جزیره ایستر کشف شد
2.5/5 - (4 امتیاز)

‫11 نظر ارسال شده در “راز مجسمه های غول پیکر جزیره ایستر کشف شد

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      سلام دوست عزیز از این که مطالب سایت مورد توجتهان واقع شده خوشحالیم مطالب تکمیلی به مطلب افزوده شد مقاله را دوباره مطالعه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *