روزنوشته های کلانتر پفک؛ همه چیز را رو نکنید

همه چیز را رو نکنید
t روزنوشته های کلانتر پفک؛ همه چیز را رو نکنید
همه چیز را رو نکنید

بسیاری از شما دوستانم از دیروز تا حالا برایم پیغام فرستاده‌اید که «کلانتر، این شِتَک کیست که تا حالا اسمی از او نبرده بودید؟» می‌دانم ناراحت بودید که تا حالا اسمی از او نبرده بودم چون کاملاً آگاهم که چقدر گربه‌های محله را دوست دارید و از اینکه دیر با شتک آشنا شده‌اید احساس تاسف می‌کنید.

اما اشکالی ندارد. ما ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید: «گربه را هروقت بشناسی باارزش است.» بله، بله، شما هم یک ضرب‌المثل دارید که می‌گوید «ماهی را هروقت از آب بگیری تازه است». خب مسلم است که انسان‌ها این ضرب‌المثل را از روی الگوی ضرب‌المثل ما ساخته‌اند.

حالا از این حرف‌ها و الگوبرداری‌ها بگذریم. دلیل اینکه من تا به حال حرفی از شتک نزده بودم این است که او خیلی متواضع است. یک روز به او گفتم: «شتک دوست داری تو هم در روزنوشته‌های من حضور داشته باشی؟» گفت: «اگر ناراحت نمی‌شوید لطفا مرا معاف بفرمایید کلانتر جان. من ترجیح می‌دهم مشهور نباشم.»

خب حق هم داشت. به هرحال می‌دانست هرکسی کنار من قرار می‌گیرد شناخته می‌شود (عزیزانم این خودستایی نیست من فقط حقیقت را گفتم). من هم اصرار نکردم چون گفتم شاید یک روز راضی بشود، در آن صورت یک مهره‌ی باارزش دارم که می‌توانم بعدها برایتان رو کنم.

دیروز بالآخره توانستم راضیش کنم تا بگذارد حرفی از او بزنم. گفتم: «مطمئنم بچه‌ها دلشان می‌خواهد با یک شخصیت جدید آشنا شوند.» خلاصه که قبول کرد.

این سیاست را آویزه‌ی گوش‌تان کنید!

الآن دارید می‌گویید: «کلانتر، پس تجربه‌ای که امروز قرار بود با ما در میان بگذارید چه شد؟» عزیزانم، تجربه می‌گوید هیچ‌وقت تمام داشته‌ها و توانایی‌هایتان را رو نکنید. (منظور از دارایی در اینجا داشته‌های غیرمادی است). همیشه یکی از داشته‌هایتان را برای روز مبادا نگه دارید. چه در ارتباط با دوستانتان و چه زمانی که وارد شغلی شدید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دانلود آهنگ زیبای دلگیرم از عمران طاهری

البته این معنایش این نیست که در ارتباط دوستانه و یا کاری‌تان کم بگذارید و چیزی را که می‌توانید ارائه بدهید دریغ کنید. این حرف می‌گوید بخشی از توانایی‌هایت را نگه دار تا بتوانی به موقع آن را خرج کنی.

البته شاید بگویید: «کلانتر، ما که نمی‌فهمیم چه می‌گویید.» اشکالی ندارد. شما این تجربه را آویزه‌ی گوشتان کنید تا در موقعیتش متوجه حرفم بشوید.

من هم رو نکرده بودم که شتک وجود دارد. حالا او را به شما معرفی کردم و کلی شگفت‌زده شدید. می‌بینید چقدر خوب است آدم یک‌دفعه همه‌ی دارایی‌هایش را رو نکند؟

نتیجه‌ی ماجرای کلانتر پفک و همه‌ چیز را رو نکنید

همیشه چندتا از مهارت‌ها و توانایی‌تان را برای روز مبادا نگه دارید. همان اول کاری همه‌ی توانایی‌هایتان را به دیگران نشان ندهید. البته این کار خبیث‌بازی در آوردن نیست. این یک سیاست است. یک سیاست به تجربه رسیده‌ی گربه‌ای! خلاصه که همیشه چندتایی سورپرایز برای موقعیت‌های خاص داشته باشید.

توضیح تصویر

عکسی از کودکی‌های من و شتک در کنار هم. بله، ما دوست‌های قدیمی و چندین و چند ساله هستیم.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – یاسمن رضائیان

t روزنوشته های کلانتر پفک؛ همه چیز را رو نکنید
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *