روزنوشته های کلانتر پفک (۴۶)

t روزنوشته های کلانتر پفک (۴۶)

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

یاسمن رضائیان

پفک و روزهای امتحان

گربه در مدرسه.سایت نوجوان ها (1)خب خب خب دیگر روزهای امتحان هم از راه رسیدند و همانقدر که شما درگیر و مشغول هستید من هم درگیر و مشغول هستم. حالا شاید بپرسید «کلانتر مگر شما هم امتحان می دهید؟» نه عزیزانم. دوره درس خواندن من تمام شده است و حتی دوره های تحصیلات عالی را هم در بهترین موسسات گربوی پشت سر گذاشته ام. اما از آنجایی که من گربه ای دوستار دانایی هستم روزهای امتحان های شما برایم روزهای مهم و پرباری هستند. صدایتان را می شنوم که دارید می گویید «کلانتر دلمان آب شد زودتر منظورتان را بگویید.» خب این روزها من مثل همیشه باید به وظایف کلانتری ام برسم و از طرف دیگر به درس هایی که شما در بین راه مرور می کنید گوش می دهم تا نکات تازه ای بیاموزم. به هرحال مبانی برخی از درس های شما با آنچه من آموخته ام متفاوت است. در واقع شما در مورد انسان ها مطالعه می کنید و من در مورد گربه ها مطالعه کرده ام. من تا به امروز از دروس جامعه شناسی، تاریخ، روانشناسی و زیست شناسی شما عزیزانم بسیار آموخته ام. پس می بینید که دلیل مشغله های فراوان من در روزهای امتحان شما چیست.

حالا شاید یک عده از شما بگویید «ای وای کلانتر شما چه حوصله ای دارید. ما فقط می خواهیم این امتحان ها را بدهیم و کتاب و دفتر را بیندازیم آن طرف و برویم پی شادی.» اما من به شما می گویم شادی سر جای خودش، دانایی هم به جای خودش. شعار من این است «اگر امروز بیشتر از دیروز می دانی برنده ای.» هر روز حتی به اندازه یک نکته کوچک هم که شده باید به اطلاعات و دانشمان اضافه کنیم. اینطوری می شود که بعد از سال ها به خودتان نگاه می کنید و می بینید سرشار از اطلاعات هستید و به خودتان می گویید «به به، من چه آدم مفید و خفنی هستم.»
توضیح تصویر: در دوران مدرسه آنقدر درسم خوب بود و آنقدر ممتاز بودم که یک بورسیه یک ساله برای تحصیل در مدرسه انسان ها به من دادند. این عکس هم مال آن روزهاست. یادش به خیر.
نتیجه می گیریم: کلانتر پفک می گوید همیشه باید دنبال دانش و اطلاعات باشیم و اگر امروز بیشتر از دیروز ندانیم باخته ایم. پیشنهاد می شود مثل کلانتر پفک هر روز یک نکته، حتی کوچک، یاد بگیرید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دانلود آهنگ زیبای "دلم رفت" از مسعود امامی

t روزنوشته های کلانتر پفک (۴۶)
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *