روزنوشته های کلانتر پفک (۴۷)

t روزنوشته های کلانتر پفک (۴۷)

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

یاسمن رضائیان

پفک و بازخورد چالش اینستاگرامی

گربه و اینستاگرام.سایت نوجوان ها (1)این روزها بعضی از گربه ها که در محله مرا می بینند می پرسند «کلانتر جان، ماجرای چالش اینستاگرامی تان به کجا رسید؟ همان چالش #گربه‌ـ‌ها‌ـ‌عصبی‌ـ‌نیستند‌ـ‌اگر…» شاید با خودتان فکر کرده باشید این چالش به نتیجه خیلی خوبی نرسید که در مورش صحبت نکردم اما برعکس خیلی هم نتیجه خوبی داشت. سیل پست های این چالش با هشتگ های تعیین شده به سمتم سرازیر شد و خودم هم از این همه بازخورد تعجب کردم. جالبش اینجا بود که گربه های زرد و نارنجی از دورترین نقاط دنیا در این چالش شرکت کرده بودند و نوشته بودند «خوشحالیم که با کلانتر پفک هم رنگیم و این هم رنگی ایجاب می کند به پرسش های او پاسخ بدهیم.»
یکی از جینجرها در کپشنش به نکته خوبی اشاره کرده بود. «گربه ها فشار روانی بالایی را تحمل می کنند و برای همین با کمی ناملایمتی ممکن است از کوره در بروند.» البته نه اینکه فکر کنید این حرف را از خودش در آورده بودها، اصولا گربه ها موجودات «از خودش حرف در می آره» ای نیستن. این ها را هم یک استاد دانشگاه خارجی که روی رفتارشناسی گربه ها کار می کرده گفته. بله، می بینید که ما گربه ها چه موجودات مهمی هستیم که اساتید بهترین دانشگاه های دنیا روی رفتارهایمان کار می کنند.
از این موضوع گذشته می خواهم بگویم لذت بردم که دیدم چنین جواب های حساب شده ای گرفتم و دوستانم به منابع خوبی رجوع کرده اند و الکی نظر غیرکارشناسی خودشان را نگفته اند. خب یکی دیگر از ویژگی های گربه ها این است که برعکس آدم ها در هر موضوعی به راحتی حرف نمی زنند و نظر نمی دهند و خودشان را مفسر و کارشناس همه موضوعات نمی دانند. برای همین از منابع استفاده می کنند.
در ادامه این دوست خوبمان که نامش مارک بود و از یورکشایر انگلستان پست می گذاشت به بخش های دیگر تحقیقات این استاد اشاره کرد و گفت: «برخی از افراد از سر و صدای بیش از حد گربه ها خسته می شوند و می گویند چه گربه رو مخی یک سره به همه چیز اعتراض می کند! اما سر و صدای گربه دلایل متفاوت دارد که یکی از آنها ارتباط برقرار کردن با دیگران است نه اعتراض. اگر کمی در مورد رفتار گربه ها مطلع باشیم دیگر به راحتی آنها را قضاوت نمی کنیم.»
این نتیجه گیری استاد عزیز بدجوری به دلم نشست چون خودم همیشه در زندگی گفته ام «بیشتر از اینکه قضاوت کنی، بشناس.» برای من بسی باعث افتخار است که در زندگی به نقطه ای رسیده ام که یک استاد رسیده است.
توضیح عکس: تصویر دوست خوبمان مارک از یورکشایر.
نتیجه می گیریم: کلانتر پفک می گوید چالشی که به راه انداخته بازخورد خوبی داشته و از جواب های رسیده نکات جالبی یاد گرفته. او معتقد است صحبت کردن در مورد یک موضوع مشخص با دیگران باعث می شود آگاهی ما نسبت به آن موضوع افزایش یابد. پیشنهاد می شود مثل کلانتر پفک به یک موضوع خیلی خوب فکر کنید، یک چالش راه بیندازید و اطلاعاتتان را بالا ببرید. همیشه هم در چالش ها و در همه صحبت هایتان با تکیه بر منبعی مهم و معتبر صحبت کنید و خودتان را کارشناس همه موضوعات عالم ندانید.

t روزنوشته های کلانتر پفک (۴۷)
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دانلود آهنگ زیبای "ثانیه ها" از امیر بانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *