روش های از بین بردن تبخال

t روش های از بین بردن تبخال

تبخال

تبخال در اطراف دهان و معمولا روی لب ها خود را نشان می دهد اما اگر ویروس های بوجود آورنده این مشکل توسط رشته های عصبی بدن پخش شوند، تبخال را در دیگر نواحی نیز مشاهده خواهید کرد.

بنابراین تبخال یک بیماری مسری محسوب می شود و حتی ممکن است با درد، خارش و سوزش همراه باشد. علاوه بر این قبل از بروز تبخال، شما ممکن است احساسی شبیه به مور مور شدن در ناحیه تحت تکامل آن، تجربه کنید. این احساس معمولا یک یا دو روز قبل از مشاهده تبخال پدید می آید.

دلیل بروز تبخال معمولا شامل مواردی مثل استرس زیاد، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه UV، قاعدگی، تب، خستگی زیاد و غیره می شود.

ویروس به وجود آورنده تبخال بسیار شایع بوده و بسیاری از همان دوران بچگی، با بوسیده شدن از طرف فردی مبتلا، به آن دچار می شوند.

راه های خلاص شدن از تبخال

تبخال معمولا بعد از پدید آمدن حدود ۷ تا ۱۰ روز باقی خواهد ماند. اما شما می توانید با بهره بردن از راهکارهایی که در این قسمت ارائه می دهیم، عمر تبخال را کاهش داده و از تبعات ناخوشایند آن نیز پیشگیری نمایید.

استفاده از یخ روی ناحیه ای از پوست که دچار تبخال شده یکی از محبوب ترین درمان های خانگی برای این مشکل بشمار می رود. می توانید یک تکه یخ را برای چند دقیقه روی تبخال حرکت دهید و این کار را چند بار در روز تکرار نمایید.

استفاده از روغن درخت چای یکی دیگر از روش های مرسوم برای از بین بردن تبخال است. باید از این روغن روزی سه بار روی ناحیه ای از پوست که دچار تبخال شده بزنید. اگر پوست حساسی دارید، می توانید روغن را با همان میزان آب رقیق نمایید.

چند قطره از عصاره خالص وانیل را روی تبخال، سه یا چهار بار در روز بزنید. این کار به از بین رفتن تبخال با سرعت زیاد کمک می کند. وانیل همچنین درد و التهاب ناشی از این مشکل را از بین می برد.

شیرین بیان را می توان به صورت خوراکی و یا موضعی مورد استفاده قرار داد زیرا این گیاه خواص ضد ویروس و ضد التهاب دارد. برای مصرف موضعی، یک قاشق غذاخوری ریشه خشک شیرین بیان را با نصف قاشق چایخوری آب ترکیب کنید. این ترکیب را برای چند ساعت و یا در طول شب روی پوست تبخال زده قرار دهید.

نکاتی برای پیشگیری از تبخال

سیستم ایمنی ضعیف احتمال بروز تبخال را دو چندان می کند. پس بهتر است سیستم ایمنی بدن خود را تقویت نمایید.

از استفاده مشترک از لوازم شخصی مثل حوله، رژ لب و غیره بپرهیزید.

استرس یکی از مهمترین عوامل بروز تبخال بشمار می رود. سعی کنید سطح استرس در بدن خود را در حد متعادلی نگه دارید. از تکنیک هایی مثل تنفس عمیق برای کاهش استرس خود استفاده کنید.

خود را در معرض تابش بیش از حد آفتاب قرار ندهید و در صورت ماندن زیر آفتاب از ضد آفتاب لب و یا رژ لب هایی که حاوی ضد آفتاب هستند استفاده کنید.

mahsho.com

t روش های از بین بردن تبخال
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بهترین خوراکی‌هایی که به استحکام موها کمک می‌کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *