با ۱۳ شغل تابستانی برای دانش آموزان آشنا شوید

شغل های تابستانی برای نوجوان ها
t با 13 شغل تابستانی برای دانش آموزان آشنا شوید

با نزدیک شدن فصل تابستان، تب و تاب بسیاری از نوجوان‌ها نیز برای پیدا کردن یک شغل موقت، دوباره  برمی‌گردد. خیلی از نوجوان‌های مدرسه‌ای برای اینکه بتوانند پول تو جیبی خودشان را درآورند یا اینکه به نوعی سر خودشان را در تابستان گرم کنند، برای پیدا کردن یک شغل مناسب تلاش می‌کنند. اما خب همه می‌دانیم که پیدا کردن کار آن هم برای یک نوجوان، چقدر می‌تواند سخت باشد. در این مقاله، می‌خواهیم تعدادی از بهترین شغل‌ های تابستانی برای نوجوان‌ها را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

چطور دنبال شغل تابستانی بگردیم؟

وقتی حرف از پیدا کردن کار به میان می‌آید، هیچ چیز بهتر از اینترنت نمی‌تواند کمک حال شما باشد. وب‌سایت‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانند در زمینه پیدا کردن کار تابستانی به شما کمک کنند؛ شما می‌توانید با یک سرچ ساده این  سایت‌ها را پیدا کنید و با وارد کردن مشخصات و مهارت‌های خود، شغلی مناسب برای خودتان پیدا کنید.

علاوه بر وبسایت‌های موجود، منابع دیگری هم برای پیدا کردن شغل تابستانه وجود دارد؛ شما می‌توانید از دوستان و آشنایان خود برای پیدا کردن کار کمک بگیرید. حتی صحبت با مشاور مدرسه یا معلم‌ها نیز می‌تواند راه‌حلی خوبی برای این کار باشد. برای پیدا کردن خوب، هیچ فرصتی را نباید از دست بدهید.

بهترین شغل‌ های تابستانی برای نوجوانان

هرچند که تعداد شغل‌های تابستانی مناسب نوجوان‌ها خیلی بیشتر از این حرف‌هاست، ولی ما در این بخش سعی کردیم تا بهترین‌ها را برای شما انتخاب کنیم. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این شغل‌ها می‌تواند به قابل‌دسترس بودن در ایران و همین‌طور محبوب‌بودن آن‌ها اشاره کرد. به‌ علاوه بیشترشان به تخصص و مهارت خاصی هم نیاز ندارند:

فروش صنایع دستی

ساخت صنایع دستی یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای کسب درآمد در تابستان انجام دهید. اگر هنر خاصی دارید، می‌توانید نقاشی بکشید، دستبند درست کنید، گلدوزی کنید، خیاطی کنید یا هر هنر دیگری از این دست، می‌توانید از راه فروش محصولات خود، پول توجیبی خود را در تابستان به دست آورید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
30+ ایده برای طراحی ناخن قرمز پاییزی جدید

فروش صنایع دستی از مشاغل تابستانی برای نوجوان ها

طراحی گرافیک

طراحی گرافیک یا دیزاین، از جمله مشاغلی است که هر کسی می‌تواند در آن فعالیت کند. شما می‌توانید با گذراندن دوره‌های کوتاه طراحی گرافیک، تا حد زیادی این رشته را یاد بگیرید و در تابستان که سرتان خلوت است، مشغول به کار شوید. طراحی گرافیک نه تنها درآمد بسیار خوبی دارد، بلکه همیشه کار برای آن فراوان و می‌توان فرصت‌های کاری زیادی را برایش پیدا کرد.

طراحی گرافیک از مشاغل تابستانی برای نوجوان ها

پیشنهاد مطالعه: رشته گرافیک در هنرستان

عکاسی

عکاس خوب در این دوره و زمانه حکم طلا دارد! اگر فکر می‌کنید که در عکاسی مهارت دارید و می‌توانید عکاس خوبی شوید، این کار بهترین شغل تابستانه برای شما خواهد بود. اگر مهارتی هم ندارید می‌توانید با شرکت‌ در دوره‌های مختلف در دوران مدرسه، مهارت کافی برای شروع به فعالیت را پیدا کنید. شما می‌توانید به عنوان عکاس در آتلیه‌ها کار پیدا کنید، یا اینکه به صورت فریلنس فعالیت کنید.

عکسی از شغل های تابستانی برای نوجوان ها

پیشنهاد مطالعه: عکاسی از سایه

باغبانی

اگر به گل و گیاه و فضای سبز علاقه دارید، باغبانی می‌تواند یکی از بهترین شغل‌ های تابستانه برای شما نوجوان‌ها باشد. این کار به مهارت چندانی نیاز ندارد و شما با یک مدت کوتاه فعالیت به عنوان دستیار یا شاگرد، می‌توانید اصول اولیه کار را یاد بگیرید و در اوقات فراغت خود، مشغول به این کار شوید؛ در کنار آن نیز درآمد مختصری را برای تابستان کسب کنید. به همین راحتی!

باغبانی از شغل های تابستانی برای نوجوان ها

نجات غریق و آموزش شنا

گرمای فصل تابستان، همه را روانه استخرها می‌کند. اگر شما هم دوست دارید کل تابستان را در کنار آب باشید و به همین شک درآمد نیز کسب کنید، آموزش شنا یا فعالیت به عنوان نجات غریق می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. البته باید توجه داشته باشید که فعالیت در این دو رشته، نیاز به مدرک تخصصی دارد که شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های مختلف آموزشی، به راحتی آن‌ها را کسب کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آشنایی با بهترین رمان های کلاسیک برای نوجوان ها

آموزش شنا از شغل های تابستانی برای نوجوان ها

فعالیت به عنوان ویتر

کار کردن در کافه‌ها در بین نوجوانان بسیاری محبوب است. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و همچنین روابط اجتماعی خوبی دارید، می‌توانید به عنوان ویتر در کافه‌ها مشغول به کار شوید. هزاران کافه در سرتاسر شهر وجود دارد و این یعنی هزاران فرصت کاری! فعالیت به عنوان ویتر هم درآمد خوبی دارد، هم برایتان رزومه خوبی خواهد شد.

t با 13 شغل تابستانی برای دانش آموزان آشنا شوید

کار در فروشگاه‌ها

یکی از اولین گزینه‌هایی که برای کار تابستان دانش آموزان به ذهن هر کس می‌رسد، کار در فروشگاه‌ها به عنوان فروشنده است. هزاران فروشگاه مختلف در سرتاسر شهر وجود دارد، از لباس‌فروشی گرفته تا کتاب‌فروشی، همه می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای شما باشند. تنها کافی است به خوبی دنبال کار بگردید و کار در فروشگاه مورد علاقه خود را آغاز کنید.

کار در فروشگاه شغل تابستانی برای نوجوان ها

نگهداری از کودک یا حیوان خانگی

یکی از ساده‌ترین راه‌های برای کسب درآمد در تابستان، نگهداری از کودکان یا حیوانات خانگی است. هرچند که کارفرماها بیشتر برای چنین مشاغلی به دنبال دخترخانوم‌ها می‌گردند، اما باز هم گشتن برای پیدا کردن فرصت‌های مناسب، ضرری نخواهد داشت. این شغل به مهارت خاصی نیاز ندارد و درآمد مناسبی هم برایتان خواهد داشت.

نگهداری از کودک یا حیوان خانگی از شغل های تابستانی

تدریس خصوصی

از دیگر مشاغلی که می‌توانید به عنوان یک نوجوان در تابستان به آن‌ها مشغول شوید، تدریس خصوصی است. هر دانشی که داشته باشید را می‌توانید به عنوان یک معلم خصوصی تدریس کنید؛ از زبان انگلیسی گرفته تا دروسی مثل ریاضی و غیره. حتی مهارت‌های فنی خود را نیز می‌توانید برای علاقه‌مندان تدریس کنید. برای این کار تنها لازم است که تبلیغات خوبی داشته باشید و چند شاگرد پیدا کنید. بعد از آن کارتان روی غلتک خواهد افتاد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تالاب کرچنگ قائم شهر، مکانی برای آرامش

تدریس خصوصی از شغل های تابستانی

رونویسی از صوت یا تصویر

از ساده‌‌ترین شغل های تابستانی برای دانش آموزان می‌توان به رونویسی از صوت یا تصویر اشاره کرد. برای این کار معمولا باید به سراغ دانشجویان بروید؛ بسیاری از دانشجویان وقت یا حوصله رونویسی از تصاویر یا ویدیوهای اساتید خود را ندارند و حاضرند به ازای پرداخت پول، جزوه‌هایی تر و تمیز تحویل بگیرند. این موضوع می‌تواند فرصت مناسبی برای شما نوجوان‌ها باشد که درآمد مختصری از آن کسب کنید.

رونویسی از صوت یا تصویر از شغل های تابستانی

نظافت منازل

کار به عنوان متخصص نظافت ممکن است برای هرکسی خوشایند نباشد، اما اگر به اندازه کافی خلاق باشید یا به دنبال مراکز باکیفیت بگردید، خواهید دید که انجام این کار چندان هم بد نیست. اگر عاشق نظافت کردن هستید یا مهارت خاصی در سازمان‌دهی و نظم‌دهی به محیط‌های مختلف دارید، می‌توانید از این مهارت کسب درآمد کنید. تنها کافی است که آگهی مناسبی درست کنید و به عنوان فریلنس شروع به کار کنید.

نظافت منازل از مشاغل تابستانی برای نوجوان ها

فعالیت به عنوان خرده‌فروشی

این شغل هم به تازگی در بین نوجوانان بسیار محبوب شده است و می‌تواند سود خوبی برای شما به همراه داشته باشد. شما در خرده‌فروشی معمولا محصولی خاص را به صورت عمده از یک تولیدکننده خریداری می‌کنید و سپس آن را با مقداری سود، به مصرف‌کننده می‌فروشید. برای فروش هم می‌توانید به راحتی از یک صفحه اینستاگرام کمک بگیرید. فروش محصولات موردعلاقه نوجوانان، می‌تواند درآمد خوبی برایتان داشته باشد.

فعالیت به عنوان خرده‌فروشی از شغل های تابستانی

کسب و کار خودتان را راه بیندازید!

و در آخر، می‌توانید کسب و کار خودتان را برای تابستان راه بیندازید؛ اگر ایده‌ای مناسب برای راه‌اندازی کسب و کار دارید و فکر می‌کنید از پس راه‌اندازی یک کار بر می‌آیید، بهترین کار برای شما، همین مورد خواهد بود. این کار نه تنها می‌تواند درآمد خوبی برای شما به همراه داشته باشد، بلکه می‌تواند در آینده نیز برایتان باقی بماند موجب موفقیت‌های بسیاری شود.

راه اندازی کسب و کار برای خود از شغل های تابستانی

t با 13 شغل تابستانی برای دانش آموزان آشنا شوید
4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *