شمش آلومینیوم چیست؟ کاربرد وراهنمای خرید وفروش

شمش آلومنیوم
t شمش آلومینیوم چیست؟ کاربرد وراهنمای خرید وفروش

شمش آلومینیوم و آنچه باید در باره آن بدانیم

آلومینیوم یک عنصر شیمیایی با نماد Al و عدد اتمی 13. آلومینیوم دارای چگالی کمتر از سایر فلزات رایج است و تقریباً یک سوم فولاد است. تمایل زیادی به اکسیژن دارد و هنگام قرار گرفتن در معرض هوا یک لایه محافظ اکسید روی سطح ایجاد می کند.این فلز ارزشمند هم از نظر رنگ و هم از نظر توانایی زیاد در بازتاب نور به نقره شباهت دارد. نرم ، غیر مغناطیسی و شکل پذیر است. دارای یک ایزوتوپ پایدار ، 27Al است. این ایزوتوپ بسیار رایج است و آلومینیوم را دوازدهمین عنصر رایج در جهان می کند. از رادیواکتیویته 26Al در پرتودرمانی استفاده می شود.

تاریخچه آلومینیوم

برای اولین بار آلومینیوم توسط فیزیکدان دانمارکی هانس اورستد در سال 1825 به دست آمد. وی با حرارت دادن کلرید این عنصر را با آمالگام پتاسیم کاهش داد و فلز را جدا کرد. بعدها ، روش اورستد توسط فردریش وولر بهبود یافت ، او از پتاسیم فلزی خالص برای کاهش کلرید آلومینیوم به فلز استفاده کرد ، و همچنین خواص شیمیایی آلومینیوم را توضیح داد.

شمش آلومیینوم

شمش  یک قطعه فلز خالص از فلز آلومینیوم است. پس از استخراج و عیار سازی،مواد خام اولیه را برای تولید شمش به کار خانه می برند و در آن جا شمش به شکل مورد نیاز برای پردازش بیشتر ریخته گری می شود. این فلزبرای ریخته گری خالص ، قوی ، بادوام و ماندگار است. اگر از این فرم به عنوان بخشی از فرایند تولید خود استفاده می کنید ، مهمترین تامین کنندگان شمش آلومینیوم مهم است. به این ترتیب ، می دانید که کیفیت استثنایی است ، که منجر به یک محصول نهایی نهایی می شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
فواید مدیتیشن برای مغز و خلق و خو (۲)

شمش الومنیوم

چه وعواملی در تعیین قیمت شمش آلومینیوم تقش دارند؟

عوامل مختلفی بر قیمت شمش آلومینیوم در بازار موثر هستند که مهمترین عوامل موثر بر قیمت شمش آلومینیوم شامل موارد زیر است:
نوع آلیاژ بکار رفته
اندازه و ابعاد شمش آلومینیوم
ضخامت شمش
وزن نهایی شمش
نسبت عرضه و تقاضا در بازار
قیمت شمش آلومینیوم در بازار فلزات
نرخ ارز شمش در بازار جهانی

قبل از خرید شمش آلومینیوم ، باید بدانید که چگونه یک تامین کننده برتر را شناسایی کنید تا مطمئن شوید که بهترین کیفیت را با بهترین قیمت دریافت می کنید. به عنوان مثال ، اگر در زمینه مهندسی کار می کنید ، می خواهید تامین کننده ای را انتخاب کنید که بهترین شمش آلیاژ آلومینیوم را ارائه دهد. همچنین ، تامین کننده باید نمرات مختلفی را ارائه دهد تا بتوانید آنچه را که برای پروژه های خاص نیاز دارید انتخاب کنید.

هزینه

به دلیل رقابت شدید ، ضروری است که به مشتریان خود کیفیت و مقرون به صرفه ارائه دهید. به همین دلیل ، شما باید تأمین کنندگانی را شناسایی کنید که هر دو را ارائه می دهند. پرداخت بیش از حد برای هدف نهایی شما مضر خواهد بود. لطفاً توجه داشته باشید که اگر تأمین کننده ای قیمتی کمتر از سایرین برای شما قید می کند ، باید دلیل آن را بپرسید. تامین کننده باید در مورد هزینه های آلومینیوم خام ، فرآوری ، بسته بندی و حمل و نقل 100 درصد شفاف باشد.

شمش

کیفیت

همانطور که گفته شد ، کیفیت شمش آلیاژ آلومینیوم که خریداری می کنید بسیار مهم است. خرید شمش فرعی بر تمامیت محصول شما تأثیر می گذارد. از آنجا که کیفیت محصولی که تولید می کنید بازتاب مستقیم توانایی شرکت شما و سطح کلی حرفه ای آن است ، می خواهید شمش آلومینیوم خالص بخرید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گنبد نمکی جاشک

 دانش

تأمین کننده ای که انتخاب می کنید باید دانش گسترده ای ازاین فلز داشته باشد. دلیل آن این است که این نوع فلز در چند درجه تولید می شود که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. بنابراین ، داشتن دانش در مورد شمش آلومینیوم به شما اطمینان می دهد که از راهنمایی های مورد نیاز برای تصمیم گیری درست برخوردار هستید. این شامل مواردی مانند شکل پذیری ، جوش پذیری ، عملیات حرارتی و مقاومت در برابر خوردگی است.

 

t شمش آلومینیوم چیست؟ کاربرد وراهنمای خرید وفروش
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *