غذای اردویی؛ ماکارونی با پنیر

t غذای اردویی؛ ماکارونی با پنیر
t غذای اردویی؛ ماکارونی با پنیر

ماکارونی با پنیر

ماکارونی از آن نوع غذاهایی است که برای ذائقه ی هر سن و سالی مناسب است. اگر از نوجوان های عزیز بپرسند چه غذایی بلد هستید بپزید؛ و یا برای اردو ها خوراکی چی می برید؟ مسلما اولین غذای ساده ای که به ذهنشان می رسد، ماکارونی خواهد بود.ماکارونی با پنیر غذای مناسب برای گردش ها نیز هست.

ما در این بخش قصد داریم طرز پخت ماکارونی با پنیر، که علاوه بر کربوهیدرات، به جهت استفاده از پنیر مواد مغذی پروتئینی زیادی هم دارد و از طرفی  بسیار مورد علاقه عموم است را به شما آموزش دهیم. ناگفته نماند که این غذا هم برای اردو ی مدرسه مناسب است و هم طرفداران بسیاری در گردش و تفریح دارد.

مواد لازم برای پخت ماکارونی با پنیر

ماکارونی فرمی 500گرم

کره   25 گرم

آرد گندم  3 قاشق غذا خوری

سس خردل  نصف قاشق غذا خوری

نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه به میزان لازم

شیر 2 فنجان

روغن زیتون 2 قاشق غذا خوری

پنیر پیتزا و پنیر گودا و پنیر پارمسان از هر کدام 100گرم (رنده شده)

طرز تهیه

برای پخت این نوع ماکارونی می توانید از ماکارونی رشته ای هم استفاده کنید؛ اما ترجیح ما نوع فرمی ماکارونی است. برای شروع  نصف  قابلمه را از آب پر کنید و اگر در اردو هستید آن را روی اجاق اردویی یا زغال های گداخته بگذارید تا آب به جوش بیاید. هنگامی که آب شروع به جوشیدن کرد کمی نمک و زردچوبه و 1 قاشق روغن به آب اضافه کنیدبه این ترتیب ماکارونی ها هنگام دم کشیدن به هم نمی چسبند. کمی آب را با قاشق هم بزنید تا نکم و زردچوبه در آب حل شود سپس  ماکارونی ها را درون آن بریزید. ماکارونی ها باید در آب خوب بجوشند و تا نرم شوند. توجه داشته باشید که ماکارونی های فرمی کمی بیشتر از ماکارونی رشته ای نیاز به جوشیدن دارند. تا ماکارونی ها در آب می جوشند شما می توانید سس را آماده کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
با دقت طبیعت را کاوش کنید

شیوه تهیه سس ماکارونی

برای این کار ابتدا  کره را در ماهیتابه  بریزید و همراه با کمی روغن زیتون با حرارت ملایم هم بزنید تا کره ذوب شود. پس از آن آرد گندم را اضاف کنید و به آرامی با کره مخلوط کنید اجازه دهید تا کمی با کره تفت بخورد و بوی خامی آرد از بین برود(مراقب باشید که کره و آرد، حرارت زیادی نبیند در حدی که کمی با هم تفت بخورند کافیست.)

سپس خردل را اضافه کرده و کاملا با هم مخلوط کنید. هنگامی که آرد و  خردل یکنواخت شد، شیر را به آرام به مواد  اضافه کنید و مرتب هم بزنید. در این مرحله می توانید کمی سس فلفلی هم برای عطر و طعم بیشتر به مواد اضافه کنید و طوری مخلوط کنید که مواد کاملا یکنواخت شود.

ماکارونی با پنیر

یک دانه ماکارونی را از آب جدا کنید و کمی که سرد شد،  بین انگشتانتان با احتیاط فشار دهید و امتحان کنید. هنگامی که ماکارونی کاملا نرم شد، قابلمه را با احتیاط از روی اجاق اردویی بردارید و در یک آبکش خالی کنید؛ تا آب های اضافی آن گرفته شود . مقداری آب سردهم روی ماکارونی ها بریزید تا نشاسته اضافی ماکارونی از بین برود.

مرحله آخر

در ظرف مخصوصی یک لایه ماکارونی بریزید. سپس  مقداری از سس آماده شده را روی ماکارونی ها بریزید و پس از آن یک لایه از مخلوط پنیر گودا و پنیر پیتزا روی آن را کا کاملا بپوشانید. به همین ترتیب لایه لایه ماکارونی ها و سس را روی هم بریزید وبین هر لایه را پنیر پیتزا قرار دهید.  در انتها هم باقی مانده  سس را روی ماکارونی ها ریخته و با پنیر پارمزان و پنیر پیتزا کامل لایه رویی را کاملا بپوشانید. توجه داشته باشید که در این غذا هرچه میزان پنیرها بیشتر باشد، طعمی  لذیذتر خواهد بود.
ماکارونی اردویی با پنیر شما آماده است. (اگر مایل بودید می توانید یک لایه فویل نازک آلومنیومی روی ظرف بکشید و چند دقیقه آن را بین  زغال های گرم قرار دهید. این کار باعث می شود لایه رویی ماکارونی کاملا برشته و لذیذتر شود.)نوش جان.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بهترین مقاصد سفر برای مرداد ماه کدام هستند؟

ماکارانی با پنیر- غذای اردویی

اگر هنوز هم ازخودتان سوال می کنید که برای اردو خوراکی چی ببریم ؟ می توانید مطلب غذاهای سالم اردویی را مطالعه کنی .

t غذای اردویی؛ ماکارونی با پنیر
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *