فلش مموری که مانند یک کابل شبکه عمل می کند

t فلش مموری که مانند یک کابل شبکه عمل می کند

نام فلش برای افرادی که زیاد با کامپیوتر کار می کنند بسیار آشناست. همان گونه که می دانید در ابتدای به وجود آمدن کامپیوتر این دستگاه ها حافظه زیادی برای ذخیره کردن اطلاعات نداشتند بنابراین برای آن ها از حافظه های کمکی استفاده کردند که در ابتدا فلاپی بود اما پس از مدتی این حافظه کمکی نیز زیاد خوب نبود و باعث دردسر شد چون آن قدر کوچک بود که نمی توانست فیلم و عکس و یا موزیک را در تعداد بالا جابجا کند. بنابراین cd و پس از آن dvd به بازار آمد اما این دو نیز نتوانستند به حد کافی خوب باشند چون علی رقم قیمت گران فقط یک بار قابل رایت بود بنابراین فکر جدیدی باعث به وجود آمدن فلش مموری شد که با استفاده از آن به راحتی می توانستند تمام اطلاعات خود را به هر نقطه ای از دنیا که می خواستند انتقال دهند. شاید این سوال برای کسی به وجود بیاید که چرا از ایمیل یا راه های دیگری استفاده نشده است. به این علت که تمام راه های گفته شده محدودیت حجم اطلاعات دارند به عبارتی نمی توانند حجم بالایی از اطلاعات را جابجا کنند اما با روی کار آمدن فلش مموری این کار بسیار راحت شد. کافی بود اطلاعات خود را در فلش ریخته و در جای دیگر به کامپیوتر شخص دیگر منتقل کنیم.

itwin-nojavanha (2)

حال با پیشرفت این فلش ها یک فلش مموری به نام ITWIN به بازار آمده است که می تواند به عنوان یک کابل شبکه یا همان کابل  اشتراک کار کند. برای این منظور کافی است این فلش را به دو کامپیوتر مورد نظر خود وصل کرده و  مانند این می ماند که شما در شبکه قرار دارید و به راحتی می توانید اطلاعات سیستم  یک دیگر را دیده و آن ها را رد و بدل کنید. به عبارتی حتی می توانید از نرم افزار ها و امکانات کامپیوتر دیگر استفاده کنید.

itwin-nojavanha (1)

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
4 راز که هکرهای شبکه‌های وایرلس نمی‌خواهند شما بدانید!

این دستگاه دارای مزایا و معایبی نیز می باشد. از جمله معایب آن این است که حتما باید هر دو سیستم کاملا به هم نزیک باشند و از مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با جدا کردن دو تکه این فلش هر کدام به تنهایی نیز به عنوان یک فلش کار می کنند.
  • حجم زیادی از اطلاعات را می توان جابجا کرد.
  • کار جابجایی اطلاعات بسیار راحت و با سرعت بالا در زمانی که دو سیستم به هم وصل باشد انجام می گیرد.

itwin-nojavanha (3)

 

itwin-nojavanha (5)

منبع : http://www.cnet.com

t فلش مموری که مانند یک کابل شبکه عمل می کند
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *