فهرستی از موادی که می توانند حساسیت ایجاد کنند 

t فهرستی از موادی که می توانند حساسیت ایجاد کنند 

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

طبق آمار 30درصد بزرگسالان و 40درصد کودکان در کشور آمریکا به مواد مختلف حساسیت دارند. این حساسیت ها می تواند وضعیت دردناکی را برای افراد ایجاد کند و درمان آن با حذف این مواد حساسیت زا ممکن می شود. فهرست زیر نمونه ای از این مواد است که ممکن است برای شما نیز مشکلاتی ایجاد کرده باشد 

تلفن همراه و تبلت 

مواد حساسیت زا.سایت نوجوان ها (6)

استفاده از این وسایل امروزه اجتناب ناپذیر است اما عده ای مجبورند به تلفن نزدیک نشوند زیرا این افراد به نیکل و کبالت که فلزات تشکیل دهنده تلفن و تبلت هستند حساسیت دارند و در صورت نزدیک شدن به این فلزات دچار خارش در روی دست ،گوش ها و گونه های خود می شوند. اگر شما هم چنین علایمی را مشاهده کرده اید حتما به پزشک مراجعه کنید 

گوشت 

مواد حساسیت زا.سایت نوجوان ها (1)

اگر به هنگام نزدیک شدن به گوشت دچار گرفتگی بینی و عطسه های مکرر شدید، بدنتان به خارش افتاد و احساس تهوع کردید بدانید که به گوشت حساسیت دارید.

میوه ها 

مواد حساسیت زا.سایت نوجوان ها (5)

اگر به هنگام خوردن میوه هایی مانند هلو، کیوی و سیب دچار سوزش در لب و گلو خود شدید بدانید از سندرم حساسیت دهانی رنج می برید. این حساسیت بیش تر کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار می دهد. 

نور خورشید 

مواد حساسیت زا.سایت نوجوان ها (2)

حساسیت به نور خورشید شاید بدترین نوع حساسیت باشد زیرا دوری از نور خورشید بسیار سخت است افرادی که دچار این حساسیت می شوند اگر در معرض نور خورشید قرار بگیرند دچار خارش و التهاب می شوند. این حساسیت گاهی در اثر مصرف داروهای مختلف ایجاد می شود ولی اکثر اوقات منشا آن مشخص نیست. 

عرق بدن 

مواد حساسیت زا.سایت نوجوان ها (3)

اگر در یک روز گرم پوستتان دچار التهاب شد احتمالا به عرق بدنتان حساسیت دارید این حساسیت معمولا بعد از خنک شدن بدن برطرف می شود. 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
عجیب ترین یافته های کاوشگران در چاه آب زمزم

مواد آرایشی بهداشتی

مواد حساسیت زا.سایت نوجوان ها (4)

بعضی از مواد آرایشی می توانند حساسیت ایجاد کنند که یا در همان زمان استفاده و یا یک روز بعد خودش را نشان می دهد اگر شما دچار چنین مشکلی شدید و به لوازم آرایشی خود مطمئن نیستید بهتر است به یک پزشک متخصص مراجعه نمایید.

 

t فهرستی از موادی که می توانند حساسیت ایجاد کنند 
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *